Lang biltur

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Vi planlegger å reise og besøke familiemedlemmer som vi ikke har sett på mange år.
Det blir mamma og meg og guttene som reiser =)
Vi tar bil da det ellers blir mye bytte, tog, buss, ferge osv.
Tenker det er greit med bil da, så har vi bilstoler og plass til alt og kan ta pauser når vi trenger.
Jeg tror det blir ca 6,5 timer i ren kjøring og vi må selvsagt ha godt med pauser for begge ungenes del!
Noen som har vært på langtur med de små enda?
Taklet de det greit?
Hadde det vært strake veien med tog hadde jeg definitivt valgt det!

Emmeth elsker og kjøre bil og sover innen 5 min m kjøring:p nå veit jeg ikke hvordan minsten din reagerer på kjøring, men vi hadde tatt mat og ammepauser hver andre time ca om ungene ikke var irriterte eller lei selvsagt.

Vi har kjørt tur/retur Oslo på en dag, det er drøye 2 timer hver vei. Det gikk veldig fint, og om han er mett og tørr sovner han fort i bilen.
Håper det går fint hvertfall :D

I jula kjørte vi fra Oslo Gardemoen til Oppdal (5timer) - men hele turen tok oss 7 timer. Måtte stoppe flere ganger, og når det ble verst satt jeg meg i midten bak for å trøste.
Pass på at dere kjører når han er god og mett + ren bleie, og ikke ha for mye klær på - for det merket vi ble en irritasjonsmoment for han.
Det går sikkert bra men bare beregn god tid, heller for mye enn for lite :p

Vi skal en tur til Bergen neste helg, blir vel ca 6 timer tur det.. satser på det går greit.

Blir spennende.
Ja, ingen av gutta mine kan ha mye klær på i bil, da blir de sure (inkludert mannen!) :p

Vi hadde 1 times kjøretur i helgen (skulle egentlig ta bare 45 minutter), og det var mer en nok for Hermine :p Først bæsja hun seg ut etter 8 minutter så vi måtte stoppe :p Så sov hun i 30 minutter og var våken det siste kvarteret, idet vi skulle til å kjøre inn på hytta begynte hun å sutre og var ferdig! Så vi blir ikke å kjøre lengre enn til hytta til påske ;)

VI har bare vært på en 2 timers kjøretur, 4 tilsammen når vi skulle hjem igjen da. Det gikk fint, hun sove hele tiden, men trodde det var natt, siden det var mørkt i bilen, så ble ei litt rar natt etterpå.

Hehe, høres lurt ut å unngå for mye bilkjøring da =)
Godt vi er to voksne, og storebror er veldig flink til å underholde :D

Sikkert best å kjøre mest mulig i dagslys vil jeg tro:-)

Ja, jeg tenker vi kjører fra morgenen.

Back
Topp