Lang behandlingstid på NAV?

EJ&AS

Gift med forumet
for foreldrepenger?
Leverte inn for ca 3 uker siden , å er veldig redd for ikke å få noe utbetaling i slutten av mnd..

Nav-forvaltning er så sykt treige..

her var det tre måneder behandlingstid

Jeg leverte i december og har fortsatt ikke fått penger. Ringte dem idag, de skulle sende penger neste uke. Det føles som om man må minne dem om at man skal ha penger, selvom de har sendt meg papir på når utbetalingen skjer. [>:]

ORIGINAL: majo88

OMG!!
Trodde de var en arbeids å velferdsetat, å ikke en "grav oss lengere ned-etat"
Har null respekt for NAV!
Null - null - null!

Hvor mange er ikke blitt sosialklienter p.g.a NAV! Fysj å fy!

Jeg leverte inn søknaden(fikk utfyllingshjelp hos dem den dagen) 14 jan og 3 uker etter fikk jeg brev om at det var ok..men det var ok før den tid for jeg fikk jo resterende av lønna mi fra dem den 28jan.. [:D] så her var det IKKE 3mnd behandlingstid og det sa dem til meg også..[:)]

ALt av skjema fikse jeg i fjor..i slutten av nov..

Jeg leverte inn for 3 månder siden å har ennå ikke fått svar [:@]

Leverte papirene i midten av januar, ca 5 uker før jeg gikk ut i permisjon, har ikke fått papirer på at det er godkjent, men har nå fått pengene ihvertfall[:D]

Behandlingstid varierer vel fra kommune til kommune. Her skulle det være 8 uker. Så var det plutselig 8 uker ETTER at de har sjekka at alle papirene fra meg OG min arbeidsgiver var i orden. Fikk beskjed å glemme å håpe på penger før i mars. Men..

Jeg leverte søknaden i midten av desember, og fikk idag min utbetaling av januarpenger. Så ja, det tok 2 måneder.

ORIGINAL: *Saile sin mamma*

OMG!!
Null - null - null!

Hallo! Det er vel ens eget ansvar å sette seg inn i behandlingstiden til NAV? Er vel ikke NAVs feil at du sender inn papirene sent? Ja vi har en velferdsstat, men kan da vel ikke forvente at ting skjer over natten..i allefal ikke en etat som har så enorm pågang med sykepenger, dagpenger, arbeidsløshet samt alle ulike stønader som folk skal ha. Derfor har de satt opp en behandlingstid og det er ditt eget ansvar å sette deg inn i det, samt alle andre lover og regler som omhandler en selv!

ORIGINAL: cicole

OMG!!
Null - null - null!

Hallo! Det er vel ens eget ansvar å sette seg inn i behandlingstiden til NAV? Er vel ikke NAVs feil at du sender inn papirene sent? Ja vi har en velferdsstat, men kan da vel ikke forvente at ting skjer over natten..i allefal ikke en etat som har så enorm pågang med sykepenger, dagpenger, arbeidsløshet samt alle ulike stønader som folk skal ha. Derfor har de satt opp en behandlingstid og det er ditt eget ansvar å sette deg inn i det, samt alle andre lover og regler som omhandler en selv!

Har tenkt lenge om det er så lurt å ha ALT på ETT sted.. Det er jo nettop enorm pågang på alle disse leddene, og det gjør ikke NAV til et hyggeligere sted... [X(]

ORIGINAL: cicole

OMG!!
Null - null - null!

hehe.. jobbe du i NAV?! Kan nesten høres sånn ut!
Nav har ALDRI fra dein første dagen æ hadde nåt me dem å gjøre, klart å gjort jobben sin sånn som dem skal! Poenge e at unsaett om man gjør det man skal i forhold til nav klare dem aldri i havet å gjøre jobben sin, verken innen for tidsfrist eller rett. Å rote bort - hehe , det e dem kjent før! Skylde til å me på klientan ( eller ka æ ska kalle dem ) som FYSISK har vært til stede å levert papiran på at dem ikke har klart å levere.. Men herremin, velferdstaten nav slepp unna, e jo dein norske stat som styre, så dem skal jo få sleppe unna!
Dessuten e d ikke lenge sia behandlingstia va 4-6 uke. altså sist æ snakka me dem, men har akkurat fådd ny beskje 8-12 uke minst! Men hallo dem e jo NAV, å skal kunne førandre på det dem vil når dem vil, nesten uten så mye som et oppslag! Har MEGET MEGET lite tilovers før dem, sånn e d bare..
Å d gjeld særlig forvaltninga. Førstår ikke ka vi skal me lokalkontor når ingen der kan gjøre nåt, men må sende alt videre til fylkets forvaltningsetat! Ka e hensikten da me lokale navkontor. dem blir jo bare sittende som mellommenn, å alt går MYE MYE saktere. Forvaltningene har ikke folk nok til å gjøre unna jobbene en gang.. Derfor sier jeg ennå en gang til FYSJ å FY!!

Back
Topp