Lamper på bad

Ida82

Forumet er livet
Til tak vel og merke (ikke spotter). Hvilken lampe har dere, og hvor kjøpte dere den? Lyser den bra? Pris?

Vi må kjøpe taklampe til badene våre, men har lyst å ha en lampe på det ene badet for det som er viktigst er at den lyser bra. Men vil helst ikke ha spottelampe.

Leiter også etter taklampe til bad. Ikke så lett... De må jo være godkjente for våtrom, og da er ikke utvalget så stort[:'(]

Si ifra om du finner noe bra da[;)]

Ja ikke sant, blir lite utvalg da. Det vi har bodd tidligere har vi kun kjøpt enkle billige lampe som ikke er spesielt godkjent for bad. Funket greit. Men vet ikke hva forskjellen er??

Vet heller ikke hva som gjør at noen lamper er godkjente for bad og noen ikke. Men det har vel noe med sikkerhet å gjøre, så da synes jeg at det er best å holde seg til det som er anbefalt.
Vi skal ha to lamper som er innfelt i speilet over vasken, og disse er ikke laget spesielt for bad. Men fordi avstandet til dusj/badekar er over en viss grense her, fikk vi beskjed om at det ikke var noe problem.

ORIGINAL: mamsi81

Vet heller ikke hva som gjør at noen lamper er godkjente for bad og noen ikke. Men det har vel noe med sikkerhet å gjøre, så da synes jeg at det er best å holde seg til det som er anbefalt.
Vi skal ha to lamper som er innfelt i speilet over vasken, og disse er ikke laget spesielt for bad. Men fordi avstandet til dusj/badekar er over en viss grense her, fikk vi beskjed om at det ikke var noe problem.

Ok da har det vel med fuktigheten å gjøre også da. Kanskje de lampene som ikke er godkjent for bad, blir fort ødelagt under høy fuktighet eller noe...

lampene merket IP44, altså de som er laget spesielt for våtrom, har annen "innmat" enn de du bruker andre steder. Det har med det elektriske anlegget å gjøre, jording osv.

vann, berøring og elektrisitet er jo ingen god kombinasjon [:D]

Jeg fant denne til å ha nede. Syns det var den stiligste av alle badelamper. Ble lyst nok, ikke skarpt, men mer sånn dust eller hva jeg skal si.. Bruker ikke det badet til å sminke meg for å si det sånn[8D] Men er fornøyd hvertfall..

bare at jeg tok den i børstet stål..

Back
Topp