Lammesteik

y098765

Betatt av forumet
HJELP! Jeg spiste to sneier med lammesteik før samboeren googlet og fant ut at det er samme bakterier i som i kattebæsj.. Ka skal eg gjøre, går det fint?

Kjøttet er jo forberedt ikke sant? Rått kjøtt kan inneholde de bakteriene, derfor de sier man bør steike kjøtt litt ekstra godt når man går gravid.

Skal spise lammestek etterpå, og den er tilbredt i ovnen. Kjøttet er jo varmebehandlet. Spiste biff igår som var litt rosa. Er mest i utlandet man skal være ekstra forsiktig med kjøtt som ikke er helt gjennomstekt.

Håper det :( ble veldig redd nå.. Men tenker også at forfedrene våres har no spist alt og vi er her allikevel.

Håper det :( ble veldig redd nå.. Men tenker også at forfedrene våres har no spist alt og vi er her allikevel.
Har spist masse kjøtt i graviditeten. Alt er fint her :) skal MYE til før man får den bakterien i seg også.

Jeg spiste lammestek i går. Kjøttet er jo varmebehandlet så det skal gå helt fint :)

Kjøtt skal egentlig være gjennomstekt, ikke rødt, men det er svært liten sjanse for at det skjer noe galt pga av det du nå har spist. Jeg ville ikke bekymret meg, men gjennomstekt kjøtt jeg skulle spise videre :-)

Back
Topp