Lammeskinn

FrøkenHM

Forelsket i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Tenkte meg ut for å handle siste rest av det vi trenger før babyen kommer i dag.
Tenkte da blandt annet på å kjøpe lammeskinn. Har lest at noen typer er bedre enn andre. Så er det noen som kan anbefale en spesiell type/merke? Eller er det lov å gå for det billigste her? [emoji849]

Jeg kjøpte to stk som var nedsatt i pris på Nille. Sto at det var 100% lammeskinn så da er jeg fornøyd. Har også kjøpt et vognunderlag i lammeskinn fra Nordlys tror jeg, fra Jollyroom.

Noen er langhårede og andre korthårede. Det viktigste er vel at det er ekte. :-)

Jeg kjøpte to stk som var nedsatt i pris på Nille. Sto at det var 100% lammeskinn så da er jeg fornøyd. Har også kjøpt et vognunderlag i lammeskinn fra Nordlys tror jeg, fra Jollyroom.

Noen er langhårede og andre korthårede. Det viktigste er vel at det er ekte. :)
Det viktigste om de skal brukes til å sove på enten i seng eller vogn er at de er korthårede. Langhårede kan gi risiko for krybbedød, og skal derfor ikke soves på

Tenkte meg ut for å handle siste rest av det vi trenger før babyen kommer i dag.
Tenkte da blandt annet på å kjøpe lammeskinn. Har lest at noen typer er bedre enn andre. Så er det noen som kan anbefale en spesiell type/merke? Eller er det lov å gå for det billigste her? [emoji849]
Eg vurdera å gå for noken Coop Extra har, koster 500 kr, tenker at det får duge :)

Har lurt på dette selv. Fikk et fra Biltema i gave som vel er langhåret som jeg er litt skeptisk på :P Kan ikke vaskes på noen vettug måte heller. Mamma har også kjøpt et til meg fra Kid som jeg synes virker mye mer ordentlig:p Det er korthåret og kan vaskes på 40grader i allefall.

Jeg har fått fra nøstebarn i gave, det virker kjempebra, fått det anbefalt før! [emoji4][emoji1305]

Kjøpte på Kid sist, skal bruke de nå også :-) viktig at det er korthåret vet jeg, ellers vet jeg ikke hva som er forskjellen på ulike typer?

Mamma kjøpte lammeskinn til meg fra ull forhandler også klipte jeg det selv med saks, og børstet det godt underveis og etterpå. Mamma syr i skinn som hobby:-) Føles ut som det ble veldig bra :D

Jeg har fått fra nøstebarn i gave, det virker kjempebra, fått det anbefalt før! [emoji4][emoji1305]
De er nok vedlig bra :) men er ganske dyre, så jeg tar meg ikke råd til det selv (men hadde vært stas å få i gave selvfølgelig)

Har faktisk aldri kjøpt noe nytt fra Nøstebarn. Men har kjøpt pent brukt ullfleecedress og lignende flere ganger. Fantastiske klær :)

Hvordan vasker dere lammeskinn? Har hørt om lanolinsåpe, men vet ikke hvor jeg får tak i det.

Hvordan vasker dere lammeskinn? Har hørt om lanolinsåpe, men vet ikke hvor jeg får tak i det.
Det aller beste er å bare fryse det, for så å riste og eventuelt kamme gjennom det etterpå. Flekkvasking om nødvendig.

Lanolinsåpe har de hos Nøstebarn.

Jeg har også vasket på ullprogram 30 grader, med Milo. Sentrifugerte bare kort, klemte ut resten av vannet med håndduk. Nå ligger de til tørk, så skal jeg børste de :-) ser bra ut foreløpig. De har vært i kjelleren siden storebroren var liten, så ville vaske de ordentlig :-)

Jeg har kjøpt voksi urban til vinteren, men lønner det seg å ha saueskinn i vogna i tillegg?

Bør jeg gå for denne:

https://www.babycare.no/lammeskinn-kortharet-segr-natur.html (Korthåret, men har ikke hull til seler som vil si at den ikke kan brukes i sportsdelen på vognen eller i bilstol)

eller denne:

https://www.babycare.no/lammeskinn-...ml?___store=default&nosto=nosto-page-product1 (Det står korthåret i navnet, men i beskrivelsen står det langhåret. Denne har hull til seler).
Det er veldig lett å skjære hull til seler selv, er bare å bruke en tapetkniv. :)

Jeg har kjøpt voksi urban til vinteren, men lønner det seg å ha saueskinn i vogna i tillegg?
Skinn i vogn er alltid kjekt uansett hvilken pose synes jeg. Det isolerer godt så det ikke trekker kaldt til rumpe og rygg :)

Bør jeg gå for denne:

https://www.babycare.no/lammeskinn-kortharet-segr-natur.html (Korthåret, men har ikke hull til seler som vil si at den ikke kan brukes i sportsdelen på vognen eller i bilstol)

eller denne:

https://www.babycare.no/lammeskinn-...ml?___store=default&nosto=nosto-page-product1 (Det står korthåret i navnet, men i beskrivelsen står det langhåret. Denne har hull til seler).

Jeg skjærte hull med tapetkniv i det vi har - null problem det altså :-) er like fint nå, fem år etterpå. Jeg syns det er greit å ha korthåret.

Back
Topp