Lammeskinn

Jeg er bare redd det skal bli kaldt uten noe i bunn. Jeg bor i nord norge og det kan bli ganske kaldt her. Men hvis det tryggeste er kun tisselaken og laken og dundyne oppå så går jeg jo selfølgelig for det alternativet.

Da blir det litt annerledes.. Her er det plussgrader og mildt hele vinteren, så kulde er ikke noen problemstilling her :P

Jeg er bare redd det skal bli kaldt uten noe i bunn. Jeg bor i nord norge og det kan bli ganske kaldt her. Men hvis det tryggeste er kun tisselaken og laken og dundyne oppå så går jeg jo selfølgelig for det alternativet.

Jeg holder på å strikke tisselaken i lanolinull fra nødtebarn. Ser for med d luner og varmer litt ekstra, selv om jeg skal ha vanlig laken over. Og at d kanskje puster bedre enn vanlig tisselaken... uten at jeg har erfaring med hvordan de er da, bare ser for meg st de kan være litt plastikket! :)

Hvordan har dere tenkt å gjøre det på natta mtp der babyen skal sove. Vi har bedside crib. Da tenker jeg på tisselaken, laken, lammeskinn og babynest. Dyne og skal dere ha flanellskluter under hode i tilfelle gulping?

Jeg hadde tenkt å ha tisselaken og vanlig laken oppå der. Også ha lammeskinnet som baby ligger på med dyne over. Men ble så i tvil mtp dette lammeskinnet. Det står så mye forskjellig på nett om dette. Hvor kort må hårene på skinnet være så det er trygt?
Du kan jo bruke lammeskinn under lakenet :) mindre sjangse da for krybbedød, og det er da godt og varmt til lille :)

Bor nord i landet, men har ikke planlagt noe mer enn tisselaken og laken + pysjamas. Vuggen er jo ikke like åpen som sprinkelsenga vi bytter til etter hvert. Det gikk helt fint sist gang, var fremdeles vinter her da førstemann kom i april. Hadde han en del sammen med meg i senga også på grunn av nattamming, så det var varmt nok. Opplever vi at det blir for lite, får vi heller vurdere babynest eller skinn under lakenet da.

Jeg har bestemt meg for å gå for tisselaken også lammeskinn under lakenet og dyne oppå. Blir nok sikkert endel samsoving også. Vi får se hva hun foretrekker. Gleder meg til hun er her [emoji813]️[emoji813]️

Back
Topp