Lammeskinn

RachelN

Betatt av forumet
Er det farlig å ha lammeskinn i senga?? Ehh. Og er det noen som har noe spesielt skinn å anbefale? Hvor kjøpte dere, og hvor mye kostet det? :-)

Farlig? Vet ikke. Men hva er vitsen med det?

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Mener å ha hørt at det er farlig - om baby snur seg på magen så kan det "forårsake" krybbedød. Har litt lyst på et nedi der, for føler ikke det er noe lunt og varmt i senga (jeg allerede har laget til :p )

Kan være greit å dekke til med noe der de ligger med hodet slik at dem ikke får hår fra skinnet inn i munnen :)

Jeg skal ha lammeskinn i senga og vogna. Man må bare huske å ha et putetrekk inder hodet til baby. Så skal det gå så fint, så!

Ja jeg tror det bare er de langhårede man skal unngå. Jeg har alltid hatt korthåret lammeskinn i sengen og vognen. Med en gulpeklut under hodet ja, mye også for å slippe å vaske lammeskinnet hele tiden :P

Har et korthåret lammeskinn som er beregnet for sprinkelseng i senga - men legger det under lakenet. Kun for at madrassen skal være litt varmere å ligge på rett og slett ;)

Lillebror er på vei ♡ 21. Februar 2014

Jeg har også kjøpt, både til seng og vogn :) Korthåret på barneavdelingen på Kid interiør :) kostet vel 3 eller 400 tror jeg det var :)

Sent from my iPad using BV Forum

Har i seng og vogge... Korthåret, kjøpt på babyshop og babyproffsen/gränsens barn... 300 mener heg de kostet pr.stk... Legger putetrekk/gulpeklut over for å slippe å vaske lammeskinnet for ofte...

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg har også kjøpt, både til seng og vogn :) Korthåret på barneavdelingen på Kid interiør :) kostet vel 3 eller 400 tror jeg det var :)

Sent from my iPad using BV Forum

Kjøpte også der. Det var på tilbud, så jeg betalte bare 299,- for det. Nå har jeg vasket og strukket det, så nå venter det bare på å få varme baby.

Vi har korthåret lammeskinn i vognen. Ser ikke behovet med å ha det i sengen, så det skal vi ikke. Ellers har vi langhåret lammeskinn på sofaen vår og som teppe på gulvet. Syns ikke det virker behagelig for små babyer.

Hvis baby ligger med hodet til siden og munnen blir delvis dekket med noe foran (enten det er lammeskinn, gulpeklut, kos, teppe, bamse, mykt underlag babyen "synker ned i" osv) kan det hope seg opp karbondioksid rett foran munnen som da igjen pustes inn istedenfor frisk oksygen. Små babyer puster ikke så kraftig så det er viktig at det er "fri luft" rundt ansiktet for å sørge for nok oksygen. Jeg tenker at et korthåret lammeskinn ikke er livsfarlig...andre er mer "hysteriske" på dette med krybbedød enn meg da.

Back
Topp