Lammeskinn

Almy

Forelsket i forumet
Er det det samme om jeg kjøper skinn på Ikea, Kid, eller på en baby butikk ?? Er det noe forskjell på dem ?? :):)

samme kor du kjøpe den, den har samme nytten der den rense seg sjøl og holde både deg og ungen varm [:)]

Så bra da.. :) Var nemlig stooor prisforskjell fra plass til plass... :D

Barnas hus har ofte på tilbud, jeg kjøpte de jeg har til kr 199,- stk, og de er jeg kjempefornøyd med. De kan vaskes i maskin også. [:)]

Hmm hmm, jeg får sjekke litt ut..
Barnas Hus er så langt herfra.. :P

Er i hvertfall sikker på at det skal være HVITT lammeskinn, og ikke gult :P

jeg kjøpte (dvs...mamma kjøpte) på KID i går...40% :) De fleste var litt langhårete, men det jeg valgte var litt kortere ull på. heerlig:)

Dette fant jeg på en nettside:
Hi,

We do not recommend Ludde white or grey for use in a pram. We sell this
product as a carpet and do not show it in Childrens IKEA.

This is a wool product. Wool can be irittating on the skin of small
children causing rashes.

Yes chemicals are used in the manufacture of this product. This is a
leather product and therefore undergoes several processes to preserve the
leather and to make it hygenic. These chemicals are washed out in the final
processing.

This product is tested for the presence of residues of health disturbing
chemicals.This is routine for all IKEA articles. In addition we have a
stricter Formaldehyde requirement on this product than on normal carpets
and treat it as a skin contact product.

We can not guarantee that a customer will never have an allergic reaction
to a product as allergies are very indiviual. People react in very
different ways to irritants.

I hope this helps the customer!

Rgds

Det er en mail til forbruker fra IKEA

Jeg har såvidt prøvd å sette meg litt inn i dette med lammeskinn til baby/barn fordi jeg selv ønsker å ha dette både i seng og i vogn, og etter å ha lest litt rundt på nettet har jeg forstått det slik at skinn fra alt annet enn babybutikker IKKE skal brukes til baby, og da ihvartfall ikke som soveskinn (dvs m/ nærkontakt til barnet med lite/ingen klær på). Slike "interiør" skinn er kjemisk behandlet med diverse og er derfor ikke egnet til baby/barn. Skinn fra babybutikkene er slik jeg har forstått det ubehandlet og dermed beregnet for barn. Babybutikkene selger gjerne både korthåretog langhåret skinn, og da skal man visst helst ikke ha langhåret skinn til nyfødt grunnet at disse kan forstyrre pusten ettersom barnet gjerne blir liggende langt "inni" hårene, samtidig har jeg også lest at langhåret kun har varmefunksjon mens korthåret har BÅDE varme/kjølefunskjon og dermed egner seg både sommer og vinter.

Jeg kjøpte skinn til vogn igår på barnashus for 299 kr. Dette er korthåret og ubehandlet og beregnet for barn. Etter å ha lest mye på nettet ser jeg at mange velger et slikt "billig" skinn til vogn (f.eks fra barnashus eller babyshop), og et dyrere SOVESKINN til sengen fra f.eks Nøstebarn. Tror jeg skal kjøpe et slik "luksus" skinn til sengen. De dyrere skinnene er visst overlegen i kvalitet og egnethet for nyfødt til å ha nærkontakt med barnet når det sover. De er ubehandlet, "selvrensende", loer ikke, og gir visst barnet veldig god søvn både sommer og vinter [:)]

Tror jeg skal investere i et slikt dyrt skinn til sengen (700-900 kr), til tross for at det svir litt i lommeboken...

Back
Topp