Lammeskinn i vogna

Lille_84

Glad i forumet
Jeg fikk anbefalt av ei venninne å ha soveskinn i vogna om sommeren, rett og slett fordi det regulerte varmen så godt og ungen ble ikke gjennomvåt av svette hvis det var veldig varmt. Hun viste meg et på Nøstebarn som var laget av merinoull, og som vistnok var veldig bra. Selvrensende, regulerte temperaturen veldig godt osv. Hun brukte dette i hele fjor sommer (spesielt da det var utrolig varmt), og hadde prøvd bomull og da ble jenta hennes gjennomvåt av svette.
Så var vi i Sverige i helgen, og de hadde kjempe tilbud på Babyproffsen på lammeskinn. 299 Sek for et stort lammeskinn. Kostet egentlig 700. Så jeg kjøpte det. Dette er 100% lammeull. Er det noen som har erfaring med å bruke slikt type skinn i vognen?

Jeg har kjøpt meg et langhåret lammeskinn som jeg tenkte jeg kunne bruke.

Åh, knall! [:)]
Heldigvis kjøpte jeg korthåret. Kjente på det langhårete og tenkte meg at det kom til å forsvinne fort inn i en babymunn.
Sparte over 500 kr på å kjøpe dette i steden for det på nøstebarn, så er meget fornøyd [:)]

Man de sover vel ikke direkte på skinnet vel...eller??
Blir det ikke fort skittent om de gjør det [8|] ?

ORIGINAL: CogJ

Ikke et dårlig kjøp i det hele tatt! Amalie sov på det i sengen til hun var sikkert 6 mnd.. Hehe.. Godt å varmt og litt mykere for de[:)] Amalie har sovet i sin egen seng fra hun var 6 dager gammel (de første 5 sov hun i trillen på sykehuset).. Nektet å samsove.. hehe

Herlig [:)] Godt vi kjøpte et som var litt stort da. Jeg har sett på et som var mye mindre og som passet veldig godt i vogna, men det hadde nok fort blitt for lite, særlig i senga.
Må jo være deilig at hun sov alene så fort [:)]

Ok. Da skjønner jeg [:)]
Må nesten prøve det jeg også da [:D]
Hadde egentlig tenkt å bruke det i vogna når han ble litt større, men skader jo ikke å bruke det tidligere hvis ungen faller lettere til ro da.

Godt å vite [:)] Stemoren min ble helt sjokkert da jeg sa at jeg ønsket meg soveskinn til å ha i vogna. Hun mente at det kom til å bli aaaltfor varmt om sommeren. Det høres jo litt makabert ut, men etter å ha hørt at flere har gode erfaringer med det så er ikke jeg i tvil hvertfall [:)]

Lammeskinn har vært gull verdt her i huset. Hadde det både i vogna og i senga. Roet seg mye fortere, og det regulerer tempen!

lammeskinn e et vidunder syns eg e veldig glad i ull sjøl så..ska ha d i vognen, sengen og et t lekegrinden eller t å ha på gulvet

Jeg har lammeskinn fra nøstebarn, usikker på om jeg kjøper et til eller om jeg bare veksler mellom å ha det i seng og i vogn [:)]

Har brukt korthåret lammeskinn helt siden hun ble født, både under posen på høst/vinter og på sommeren. Det regulerer varmen så bra[:)]

Back
Topp