Lammeskin til baby

Lykkeliten Nr 3

Elsker forumet
Aprillykke 2016
Har ett lammeskin som er ca 3 år. Nesten ubruk. Så tenkte da kan babyen overta dette etter storesøster.
Men husker ikkje hvordan eg kunne vaske dette. Veit eg kan hive det i maskina. Men var det ett spesielt vaskepulver? Og noen behandling på baksiden? Husker kun at det blei lite brukt pga det var ett styr og vaske det :p

Jeg bruker å vaske det i vaskemaskinen på ullprogram med milo:-) mitt har ikke blitt ødelagt hittil, men så står det på lappen da at det kan vaskes i maskinen. Henger det over klesstativet etterpå evnt. Ruller det inn i ett håndkle og lar det tørke. Kan hende du må gre det hvis det er langhåret:-)

Eg ville ikkje brukt milo viss det er ubehandla skinn! Då tar miloen bort lanolinen i skinnet som er det som gjer at feks urin blir omdanna til såpe og held skinnet rimelig reint! :) Men viss skinnet er behandla, så er det berre å køyre på med milo. Du merker det fort om det blir feil.. ;) Eg anbefaler nøstebarn sin lanolinkur for skinnvask! :)

Jeg bruker Nøstebarn sin ullvask, og så kan man sette det inn med lanolinkur etterpå. Men da blir det litt klissete. :p

Jeg har bare vasket det med ullvaskemiddel. Bakpå smører jeg det med lærbalsam (fås på skobutikk) om det blir hardt.

Du får kjøpt vaskemiddel som ikke fjerner lanolin på babyshop. Flytende til maskinvare og mye billigere enn nødtebarn sin.

Back
Topp