laminatgulv..

Frøkensolstråle

Forelsket i forumet
hei.. om noen av dere vet om det går ann å slipe eller behandle laminatgulv? vi flytter etter nyttår og i det huset er det laminatgulv som ikke er så volsomt fint lenger[;)]men vi orker ikke skifte heller fordi vi har en liten gutt som sikkert kommer til å skrape det opp mer,vil heller bytte når han blir litt eldre[:D] det værste med gulvet er egentlig forsjellen som har kommet når det har ligget tepper på gulvet og det er mye lysere der,mens resten har blitt mørkere[;)] takker for svar på forhånd[:D][:D]

Nei, beklager du... Laminat er "bilde" av tre limt på hardt underlag. Hvis dere ikke holder ut med det som er der så må dere nok bare skifte den ut.

Vi har valgt parkett på alle gulv (unntatt bad da) siden man kan slipe den ned i allefall én gang. [:)] Det er dyrere, men jeg tenker at vi får jo to gulv i ett, på en måte [:)]

Nei, laminat må nok byttes ut... parkett kan slipes ned. Men til gjengjeld så kommer det fortere hakk og skraper i parkett enn laminat... siden dette er myk tre. Men parkett skal også være mye "varmere"
Vi skal snart igang med hus. Og jeg er veldig usikker på hva jeg skal velge selv her... [:)]

ORIGINAL: ladylovelylux

Nei, laminat må nok byttes ut... parkett kan slipes ned. Men til gjengjeld så kommer det fortere hakk og skraper i parkett enn laminat... siden dette er myk tre. Men parkett skal også være mye "varmere"
Vi skal snart igang med hus. Og jeg er veldig usikker på hva jeg skal velge selv her... [:)]

Ja, det er et dilemma det der!

Jeg synes det er deilig å gå på parkett i forhold til laminat, men man finner jo mange laminatgulv som er utrolig fine og som nesten kjennes ut som parkett siden de har litt "mønster i".

Dersom dere er i en situasjon med små barn som banker leker i gulvet og f.eks. hund med klør som skraper i gulvet og lignende ting så ville jeg ha valgt laminat og lagt inn et gulvskift om 10 år i budsjettet. I en gang ville jeg ha lagt laminat eller flis.

Men vi har nå valgt parkett og er foreløpig veldig fornøyd. Har bodd i den rehabiliterte delen av huset i to-tre måneder nå. Jeg regner med at om noen år, kanskje 5 men mest trolig 10 år så sliper vi ned gulvet og lakker det opp igjen. Jeg er bare spent på hvordan slitemønsteret blir i årene framover, he he.

Vi skal ha både baby og etter hvert hund, he he. Men samboeren min er tømrer og sverger til parkett! For tiden jobber han i en trelastforretning og selger både parkett og laminat, og det har ikke endret hans overbevisning om at parkett var det vi skulle ha. Men han skryter av de nyere laminattypene da og sier det er veldig mye som er skikkelig god kvalitet!

ORIGINAL: Tweak

ORIGINAL: ladylovelylux

Ja, det er et dilemma det der!

Jeg synes det er deilig å gå på parkett i forhold til laminat, men man finner jo mange laminatgulv som er utrolig fine og som nesten kjennes ut som parkett siden de har litt "mønster i".

Dersom dere er i en situasjon med små barn som banker leker i gulvet og f.eks. hund med klør som skraper i gulvet og lignende ting så ville jeg ha valgt laminat og lagt inn et gulvskift om 10 år i budsjettet. I en gang ville jeg ha lagt laminat eller flis.

Men vi har nå valgt parkett og er foreløpig veldig fornøyd. Har bodd i den rehabiliterte delen av huset i to-tre måneder nå. Jeg regner med at om noen år, kanskje 5 men mest trolig 10 år så sliper vi ned gulvet og lakker det opp igjen. Jeg er bare spent på hvordan slitemønsteret blir i årene framover, he he.

Vi skal ha både baby og etter hvert hund, he he. Men samboeren min er tømrer og sverger til parkett! For tiden jobber han i en trelastforretning og selger både parkett og laminat, og det har ikke endret hans overbevisning om at parkett var det vi skulle ha. Men han skryter av de nyere laminattypene da og sier det er veldig mye som er skikkelig god kvalitet!

Ja, jeg ser på gulvet jeg har i leiligheten min her. Parkett til nesten 600,-m2. endel skraper og hakk ja! Men faktisk ikke hunden som har stått for det. Dette har vi klart på egenhånd [&:] 
Hadde det ikke vært for fugen ville jeg hatt gjennomfarget fliser i hele huset! [;)] Men det har du jo og et dilemma. Fuge er dømt til å bli stygt over tid.... [&:] Ikke bare bare

Back
Topp