lakserolje

MammaSN

Elsker forumet
noen som har prøvd det og vil fortelle
hva det er?[8|]
er førstegangs og uvitende[8D]

er 13dager på overtid, igår prøvde jordmora på føden
å strippe og akupunktur, og idag skulle jeg komme tilbake
for lakserolje og klyster sa hun. men har ikke hørt så mye om det og vil
vite litt om det før jeg drar på sykehuset , selv om jeg sikkert får det forklart der[8D]

jo blir satt igang i morgen.
men jordmora ville jeg skulle prøve dette først.

Det kan jo gi sterkere (og udugelige) rier og styrtfødsel. Rart hun anbefaler det når andre jordmødre helst ikke vil anbefale det

ORIGINAL: *DrømmeBolla*

Anbefalte jordmor deg det?[8|]
Hmm.. Jeg har alltid hørt at man skal styre unna da det kan gi styrtfødsel og da blir lille bebis stressa, som igjen ikke er bra..

Men jeg tror jeg uansett ville ventet og latt de sette i gang.. Jeg gikk 14 dager over og det er såååå kjedelig, men turte ikke prøve på noe sånt i tilfelle[:)]

Lykke til ihvertfall[:D]

ja hun sa jeg skulle ringe idag og så skulle jeg få komme for å få det, men jeg aner jo ikke hva det er[8|]
hmm, vil ikke ha noe styrt fødsel!
vi får se hva som skjer når jeg kommer til sykehuset, vet det er ny jordmor idag[:)]

tusentakk[:D]

Jeg prøvde det. 3 ss, og 2 timer senere var fødselen i gang. Jeg fikk en helt normal fødsel. Men har hørt etterpå(kun her inne på bv egentlig..) at det kan være farlig og er ikke anbefalt, men folk sier så forskjellig. Trodde bare det var et gammelt kjerringråd jeg, og at enten funket det, eller så funket det ikke[8D]

ORIGINAL: LilleS

Jeg prøvde det. 3 ss, og 2 timer senere var fødselen i gang. Jeg fikk en helt normal fødsel. Men har hørt etterpå(kun her inne på bv egentlig..) at det kan være farlig og er ikke anbefalt, men folk sier så forskjellig. Trodde bare det var et gammelt kjerringråd jeg, og at enten funket det, eller så funket det ikke[8D]

oisann[:)]
hååper det blir likt for meg da [:D]

De fleste apoteker selger ikke lakserolje til gravide. Fare for morkakeløsning, styrtfødsel og fosterdød. Hadde droppa den. 

ORIGINAL: Labambie

De fleste apoteker selger ikke lakserolje til gravide. Fare for morkakeløsning, styrtfødsel og fosterdød. Hadde droppa den. 

Sign, så hadde jeg sagt ifra hva JM hadde rådet deg til. De har vel strengt tatt ikke lov til å gi et sånt råd[8|]

Back
Topp