Lakrisrot-Te..

Nej ho på helsekosten sa det skulle være med å sette i gang fødselen, men at jeg ikke måtte ta d før termin... har litt lyst å prøve i fra 1 uke eller 2 før termin.. :)) men vet ikke om jeg tør.. 

Har et spørsmål:

Hvorfor vil dere prøve å sette igang fødselen før naturen er klar for det?

Jeg har bare veldig skrekk for å gå på overtid.. har hatt ett veldig tungt svangerskap både fysiskt og psykiskt..så vil for alt i verden ikke gå over tiden.. derfor.

Men før tiden?

Jeg kan forstå et vanskelig svangerskap, tro du meg. På tross av det ville jeg ikke prøvd å sette igang noe før termin.

Jeg mener ikke dette som kritikk så mye som at jeg rett og slett ikke forstår hvorfor man tar sjansen på noe naturen tydeligvis ikke er klar for (hvis man da ikke føder naturlig før tiden).

Det står også følgende på denne siden: http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/glyc_gla.htm "Lakrisrot blir frarådd under graviditet".

Det står også noe informasjon her: http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/spor_legen/1465568.html.

Det er som nevnt i siste link et kjent "problem" med lakris at blodtrykket kan stige, da lakris får kroppen til å samle på vannet. Dette er ikke bra for verken baby eller mor. Nå skal det sies at man må innta en god mengde for denne effekten, men man kan fort drikke en god del kopper uten å tenke mer over det. Så hvis man har problemer med høyt BT, så skal man være forsiktig.

Nei ville ikke sett igang før, men å begynne på den en uke eller 2 før sa ho på helsekosten, for å få kroppen til å la den fungere.. skulle egentlig kjøpe den idag å ha den stående til det nærma seg dager til termin, men d fikk jeg altså ikke lov til av ho på helsekosten, fordi jeg har hele 6 uker igjen.. :) spør jo om noen har prøvd denne, og har erfaring me den..?

ser jo f.eks de som tar lakseolje, enda folk VET hvor innmari farlig det er.. mamma tok det på overtid, å en halvtime etter ho pælma innpå me den, så ble søstra mi født på kjøkkengulvet.. ambulansen rakk akkurat i tide til å klippe navelstrengen... så det har jeg ikke tenkt å prøve!

ORIGINAL: CecilieBodø

Nei ville ikke sett igang før, men å begynne på den en uke eller 2 før sa ho på helsekosten, for å få kroppen til å la den fungere.. skulle egentlig kjøpe den idag å ha den stående til det nærma seg dager til termin, men d fikk jeg altså ikke lov til av ho på helsekosten, fordi jeg har hele 6 uker igjen.. :) spør jo om noen har prøvd denne, og har erfaring me den..?

ser jo f.eks de som tar lakseolje, enda folk VET hvor innmari farlig det er.. mamma tok det på overtid, å en halvtime etter ho pælma innpå me den, så ble søstra mi født på kjøkkengulvet.. ambulansen rakk akkurat i tide til å klippe navelstrengen... så det har jeg ikke tenkt å prøve!

åhhh lakserolje er skumle saker, skjønner ikke at folk tør jeg, *tenker med skrekk og gru på det å føde aleine hjemme*[:-]

Var noen som tok det rundt termin inne på bim sist gang jeg var gravid, tror ikke det fungerte noe særlig på de, men det er sikkert veldig individuelt da og hvor klar kroppen er, men er nok lurt å vente til nære termin...[:)]

Hvis man er frisk og rask tror jeg nok ikke det er "farlig" å prøve det før termin (lakrisrot-te). Hvis kroppen ikke er klar for fødsel tror jeg ikke den settes igang tidligere enn den skal uansett. Hadde det vært veldig farlig å ta det hadde de nok ikke solgt det i det hele tatt, så det får bli en vurdering av hver enkelt hva man vil prøve og ikke.

Selv holder jeg meg til modningsakupunktur og håper det har like god effekt som sist gang. Fødte da 4 dager før termindatoen og merket at livmoren jobbet hardere med kynnere etter hver behandling så er ikke i tvil om at det hjalp. Om det ikke hjalp på "tiden" hjalp det iallefall på å modne livmoren til fødselen og kortet ned åpningstiden. Hadde en rask og fin førstegangsfødsel.

Så om du er redd for å gå på overtid vil jeg absolutt anbefale deg å tenke på å prøve modningsakupunktur. Tror man starter fra uke 37. Jeg får det gratis av fysioterapeuten min da hun setter nåler mot bekkenløsningen også.. Tror det koster en del om man tar det privat ellers, men jeg hadde nok betalt for det om jeg ikke hadde fått det gratis også [;)]

Skal på sykehuset i neste uke å prøve å få akupunktur gratis der :) har ei veninne som fikk d :)

Back
Topp