Lakrisadvarsel :)

Hybelkaninen

Elsker forumet
Kanskje ikke like kjent for alle, men lakris anbefales ikke for gravide, og bør bare spises i små mengder om man har lyst på :)

Første gangen jeg prøvde å bli gravid tygget jeg lakris som gal, helt til jeg fikk vite at lakris ble brukt som prevansjon i gaaaamle dager....

Er det slik at det er større sjangs for å miste vist en spiser det etter at en er blitt gravid?

Bare google lakris og graviditet ;) Lakris kan påvirke negativt på intelligens og atferd. Lakris øker stresshormonet, og stress er negativt for fosteret. De sier at 100gram ren lakris i uken er å regne som store doser.

Salt lakris er min dilla.. Flaks med den :p Tok en stund før jeg fant ut at det ikke var bra. Har heldigvis ikke spist ekstreme mengder. I dag fant jeg ut at rosmarin heller ikke er bra for gravide (selvfølgelig i litt større mengder enn som krydder til matlaging innimellom), spesiellt ikke daglig i foreksempel hudkremer o.l. Det ble visst brukt som abortmiddel i gamle dager.. Mye en skal lære :)

Dette visste jeg faktisk ikke, forrige svangerskap var jeg hekta på lakris, spiste det hveer dag.. Hmm, dette var til ettertanke:)

jeg har også hørt at lakris ikke er bra hvis man venter guttebaby heller... Jeg spiser7spiste ikke mye av det altså...

jeg spiste en pose lakris dagen før termin sist, tømte tarmen og så var fødselen i gang... fødte til termin...

så ikke alt er ille med lakris... =)

Å nei, takk for advarsel... For jeg har spist ganske så mye lakris. Uff, visste ikke det jeg. Klarer jo ikke følge med på alt. Hva er faren??? Nå fikk jeg dårlig samvittighet... Blææææ!

Oj det viste jeg ikke!

PAPAYA er heller ikke bra å spise når man er gravid. Det ble brukt for å fremkalle abort før.

oi, haha.. 
jeg levde jo på lakris og is :O det første svangerskapet! 
Men han er en veldig intelligent gutt, så har sikkert vært så mye at det har begynt å gå i pluss :P

Men greit å vite til denne gang :P

Back
Topp