Lakris

Sprudlende_sokker

Forelsket i forumet
visste dere at man ikke skal spise så mye lakris når man er gravid?
Også jeg som har fått dilla på måkeklatter fra søppeldynga :confused::eek:

Har hørt det ja, men er vel i Danmark de mener at gravide ikke skal ha lakris i det hele tatt, her er vel anbefalingene et begrenset inntak og enda strengere om man har høyt blodtrykk, så du kan nok spise litt uten at det gjør noe :-)

Man kan fortsatt spise rundt 250 gram lakris i uka. Et sted leste jeg at 500 mg var det anbefalte å holde seg innenfor av det stoffet som er farlig i lakris, og det tilsvarer 11 pakker med Ifa. Så ikke vær redd - du kan fortsatt spise lakris :D Og måkeklatter er jo ikke ren lakris heller :)

Har hørt det ja, men er vel i Danmark de mener at gravide ikke skal ha lakris i det hele tatt, her er vel anbefalingene et begrenset inntak og enda strengere om man har høyt blodtrykk, så du kan nok spise litt uten at det gjør noe :)
Men hvor nye er litt da? Har spist tre måkeklatter og nå sier gubben nei..

Hehe, jeg vet ikke helt, men jeg tenker jo alltid sånn at hvis det er noe man ikke har så ofte så må man begrense seg mindre enn hvis det er noe man har ofte, det er liksom ikke mengden på en dag som teller, men f. Eks hvis du spiser ca 10 måkeklatter hver eneste dag så vil jeg kalle det mye, men hvis du spiser en pakke av og til så har det nok ikke noen betydning i det hele tatt:)

Jeg elsker lakris, og klarer ikke å unngå det hele graviditeten. Men spiser litt mindre mengder nå :happy: mamma spiste en pose med salt sild flere ganger i uka, når hun gikk gravid med meg. Gikk fint det ;)

Gjør ikke noe og spise litt, bare holdt dere innenfor det som er annbefalt ;)

Litt av alt og alt med måte :)

250 gram ren lakris i uka. Så må man vel nesten regne på hvor mye ren lakris det er i måkeklattene da. Det er vel ikke kjempemye i dem? :)

Shiiiit, jeg spiser ALDRI lakris, men hva tror dere jeg fikk innihampen lyst på nå?!? ;-) Haha...

I mine forrige svangerskap spiste jeg lakris hele tiden. Det var det eneste jeg fikk i meg. To sunne barn kom ut☺️

Back
Topp