Lakris og graviditet: fyfy?

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Ved lavt blodtrykk er det tipset om å spise lakris, men det anbefales visstnok ikke for gravide da et stoff i lakrisen kan være fosterskadelig i større mengder:

Lakris og gravide
Undersøkelser viser at gravide ikke bør spise mer enn 500 mg glycyrrhizin per uke, da dette kan føre til skader på fosteret.

Dette tilsvarer følgende mengde av Nidars lakrisprodukter per uke:

10 stk (eller 415 g) Nero
2,5 poser (eller 625 g) Skipper
277 poser (eller 1665 g) Doc`original eller
Doc' honning lakris
11 esker (eller 395 g) IFA
16 poser (eller 495 g) store IFA sukkerfri
138 esker Doc Stærk lakris
2 poser (eller 400 g) Panda pose 200 gram
18 stenger (eller 400g) Panda Pepe
3 poser (eller 600 g) Panda lakrismix choko
Moderat inntak av lakrisprodukter er ikke farlig.

Hele undersøkelsen om graviditet og lakris kan du lese mer om her.

http://www.nidar.no/Ernaering-og-helse/Lakris-for-spesielle-grupper

Det er jo snakk om lakris i større mengder. En pakke ifa av og til er ikke skadelig. Synes det er litt hysteri jeg :-) kos deg med lakrisen. Det gjør jeg med god samvittighet når jeg får skikkelig lyst på det

Det er jo snakk om lakris i større mengder. En pakke ifa av og til er ikke skadelig. Synes det er litt hysteri jeg :-) kos deg med lakrisen. Det gjør jeg med god samvittighet når jeg får skikkelig lyst på det

Har også kost meg med litt lakris :)
Har ikke for vane å stappe i meg en pose med panda f.eks:p hehe

Har også kosa meg med lakris da dette hjalp mot kvalmen :) var ikke hver dag, og ikke bøtta jeg ned på i de største mengdene heller, så det går nok bra å kose seg med lakris ja :)

Spiser lakris jeg, men i moderate mengder :) jeg tror ikke noen spiste så mye lakris som mamma når hun gikk med oss :p det gikk helt fint, den tiden var det heller ikke "farlig" :)

Spiser lakris mot kvalmen, men i moderate mengder :) er jo såååååå godt ;)

Vel om noen her klarer å få I seg 277 poser med doc så må jeg si jeg er imponert hehe

Men trur man fint kan kose seg med lakris i normale mengder.

Back
Topp