Lakris for å sette i gang?

Kar!na

Andre møte med forumet
Hallo dere!

Jeg er 40+1 i dag og har termin om 2 dager.
I absolutt hele svangerskapet har jeg holdt meg unna lakris fordi jeg leste man skulle være forsiktig med det, men nå lurer jeg på om jeg kanskje skal unne meg litt fordi jeg ønsker å sette i gang noen prosesser

Har noen av dere prøvd det?

Tenker bare evt noe lakris-godteri og ikke nødvendigvis sterk te av lakrisrot o.l.

Lakris kan øke blodtrykket - og inneholder hormonforstyrrende stoffer, og det er derfor anbefalt at man holder lav dose av lakris. LITT er ikke farlig, men ved høyt inntak av lakris (500mg av stoffet//250g lakris per uke er regnet som høyt), er forbundet med flere konsekvenser enn høyt blodtrykk og tidlig fødsel; deriblant nedsatte kognitive ferdigheter hos barna.
Siden man ikke har forsket så mye på hvor lite som er ufarlig (har vel litt med etikken i slik forskning å gjøre), så anbefales det jo bare å holde det til et minimum.
Forøvrig.. nå er du nesten til termin, og du må altså spise en grei porsjon lakris før det når "høyt inntak", så.. om du vil kose deg med litt lakrisgodis, så er det nok ingenting i veien for det.
Hender seg at jeg tar et par tyrkisk pepper liksom, uten å få dårlig samvittighet av det.

Men om det er fødselen du prøver sette i gang, så vil jeg tro at orgasme og kos funker bedre. :)

Ville nok ikke binga lakris om det bare er for kosens skyld, pakk med deg en god pose lakrisgodis i fødebagen å. Er som de andre nevner over med blodtrykk og hormonforstyrrende. Dadler kan jeg anbefale for å få igang ting, men mye er jo så tilfeldig også av de greiene. Lykke til :happy:

Nå jeg var gravid i 2020/2021 og hadde termin i 2021. Til tross for st jeg ble satt igang så fikk ting fart på seg etter orgasme :dance008 Sett flere skrive det har satt ting i gang. Ville heller prøvd det enn å stappe i seg masse lakris

Ingenting av det man kan prøver hjemme fungerer veldig bra for å sette igang - ellers hadde vi alle født når vi var lei, sikkert rundt uke 38. Og ingen hadde gått overtid :p sånn for å sette det på spissen.
Men bare kos deg med litt lakris. Det er ikke kjent for å sette igang fødsel. Noen ting som klyster og sex kan gi det litt dytt om du allerede egentlig er på vei til å føde.

Back
Topp