Lakeris !!!!!!

lykkeliten

Glad i forumet
jeg vet at folk sier at man helst ikke skal spise så mye lakeris når man er gravid.!!!!
men snufs .det er det eneste godteriet jeg får i meg siden jeg er i så dårlig form.
det vil jo si at jeg spiser ikke mye . men litt kanskje anne hver dag. og helst salt lakeris.

hva synes dere ??????????

Hoste....Lakrisal 

Tror det er snakk om mere mot slutten,det kan visst stimulere til fødsel,om det er fordi at lakris er lakserende,det aner jeg ikke.
Spiste en god del lakris sist,og det gikk greit,men om det er direkte farlig,ANER jeg ikke.[8|]

Jeg har hørt at det ikke er bra for blodtrykket.
Jeg synes også at det er veldig godt, så jeg spiser det innimellom.
Så lenge man ikke spiser massevis hver dag så er det nok ingen fare[:)]

ORIGINAL: Nøtteknekkern

Hoste....Lakrisal 

Tror det er snakk om mere mot slutten,det kan visst stimulere til fødsel,om det er fordi at lakris er lakserende,det aner jeg ikke.
Spiste en god del lakris sist,og det gikk greit,men om det er direkte farlig,ANER jeg ikke.[8|]

åt maaasse sist, sånn SKIKKELIG salt fra sverige..mmmmm lakrisal funka helt fint det oxo for og si det sånn[;)]

Dem hadde vel funne ut at mødre som spiste mye lakris som gravid så fikk barna lese og skrive vansker på skolen!!! Men hvorvidt dette stemmer... Det sto vel i det siste GRAVID bladet mener jeg leste det[&:][&:] Mamma spiste masse lakris når hun var gravid med meg, det kan vel forklare mine problemer [8|][8|]

ORIGINAL: BabyINovember10

Dem hadde vel funne ut at mødre som spiste mye lakris som gravid så fikk barna lese og skrive vansker på skolen!!! Men hvorvidt dette stemmer... Det sto vel i det siste GRAVID bladet mener jeg leste det[&:][&:] Mamma spiste masse lakris når hun var gravid med meg, det kan vel forklare mine problemer [8|][8|]

Ja, faktisk kan det stemme i mitt tilfelle også. Men jeg er jo selv ´avhengig´ av salt lakris/salmiakk godteri, så det er vanskelig å kutte ut.
Begynner å sikle når jeg tenker på Stærke Gustaf (som er snop, og ikke en mann). De pleide å selge det på Spar Kjøp, men ikke nå lenger [:(]

Haha, den forskningen som sier at lakris fører til lese og skrivevansker skulle jeg gjerne likt å se, hørtes HELT far-out ut[;)][;)]

Lakris kan føre til høyt blodtrykk på slutten av graviditeten og det er ikke heldig dersom man allerede har dette problemet. I starten har de fleste lavt BT og er svimmel, selv har jeg BT på rundt 100/65 så ser ikke noe problem med å spise lakris[:D][:D][:D][:D]

Jeg elsker lakris og har spsit en del lakris med god samvittighet i svangerskapet til nå[:)] Man må kose seg i svangerskapet og er ikke bra å bekymre seg for mye heller. Tror det er andre ting som er LANGT mere skadelig enn lakris...så kos deg du!! Det gjør ivertfall jeg!!

Elsker salt lakris[:D] Så her er jeg på 3 posen med tyrkisk peber på 1 uke nå[&:] Men det er det eneste som funker mot kvalmen så jeg MÅ bare... Har fått dilla på det[:)]

lakrisal ER det beste som finnes !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
men jeg har lest og hørte at unger kan få konsentrasjons vansker hvis man har høyt inntak på lakris under svangerskapet .....
og jeg har ikke lyst på en hyper unge.

Salt Sild

Back
Topp