Laken i vogn?

Morforførstegang2017

Betatt av forumet
Sommerfuglene 2017
Som førstegangs lurer jeg på en ting... Skal man ha laken over madrassen i vogna? Og snakker vi eventuelt vanlig eller tisselaken? Og hvor får en kjøpt?
 
Vi bruker det. Det var med et laken til madrassen som fulgte med vognen, men ellers brukte vi noe provisorisk. Om vinteren er det jo ikke nødvendig, da har man jo vognpose.
Du bruker det du vil, og har du en baby som tisser eller bæsjer seg ut mye så kan jo tisselaken være lurt. Jeg husker at det var en periode der lillemor bæsjet seg ut hver tredje dag. Da måtte vi eksperimentere litt med bleier til vi fant en type som funket. De har jo ulik passform. I slike tilfeller er tisselaken i vogn gull verdt :)
 
Ja bruker laken i vognen :)
 
Bruker laken :)
 
Bruker saueskinn :)
 
Som førstegangs lurer jeg på en ting... Skal man ha laken over madrassen i vogna? Og snakker vi eventuelt vanlig eller tisselaken? Og hvor får en kjøpt?
Det kommer jo litt an på madrassen også. Da vi hadde bugaboo var det et lakenlignende trekk over madrassen. Vi brukte ikke laken på den. :) Nå har vi emmaljunga, og madrassen ser ut som en madrass i en seng uten laken på. Så der føler vi det blir riktig å bruke laken i vuggestr, og tisselaken under så vi slipper evt flekker. :)
 
Det kommer jo litt an på madrassen også. Da vi hadde bugaboo var det et lakenlignende trekk over madrassen. Vi brukte ikke laken på den. :) Nå har vi emmaljunga, og madrassen ser ut som en madrass i en seng uten laken på. Så der føler vi det blir riktig å bruke laken i vuggestr, og tisselaken under så vi slipper evt flekker. :)

Her har vi også emmaljunga, og madrassen er som du sier lik en sengemadrass. Var derfor jeg følte det burde være et laken over :p Da blir det ut å handle til uka igjen :)
 
Her har vi også emmaljunga, og madrassen er som du sier lik en sengemadrass. Var derfor jeg følte det burde være et laken over :p Da blir det ut å handle til uka igjen :)
Men du kan jo kanskje bruke lakner som du har kjøpt til vugge? Hvis du har vugge da. :) Vi kjøper bare fra kid o.l som passer både vognen og vuggen hun skal dove i. :) Også er det langt ifra slikat alle spedbarn bæsjer på seg hver dag. Vi kantelle på en hånd antall ganger storebror gjorde det, gulp var det også lite av. Så ingen vits i å hamstre inn før du vet hvilken"type babyen er. Min mening da ;)
 
Som førstegangs lurer jeg på en ting... Skal man ha laken over madrassen i vogna? Og snakker vi eventuelt vanlig eller tisselaken? Og hvor får en kjøpt?

Bruker laken uansett om jeg skal ha saueskinn/vognpose oppi. Både til vognen og vuggen. Både kid og princess har egne som er merket med vogn/vugge
 
Men du kan jo kanskje bruke lakner som du har kjøpt til vugge? Hvis du har vugge da. :) Vi kjøper bare fra kid o.l som passer både vognen og vuggen hun skal dove i. :) Også er det langt ifra slikat alle spedbarn bæsjer på seg hver dag. Vi kantelle på en hånd antall ganger storebror gjorde det, gulp var det også lite av. Så ingen vits i å hamstre inn før du vet hvilken"type babyen er. Min mening da ;)

Har ingen seng til baby som er like liten i madrasstrl. som vogna, så blir nok Kid :p Men da vet jeg i alle fall at det holder med ett eller to :)
 
Har også kjøpt laken til vogna, tenker det er helt naturlig selv om vi har både lammeskinn og vognpose. Beskytter det vi kan beskytte [emoji4]
 
Akkurat svarene jeg trengte :D har emmaljunga og ante ikke hva jeg skulle ha over madrassen. Blir å se etter laken neste uke
 
Back
Topp