Lagt på seg lite...

~Piamia~

Glad i forumet
Snuppa mi var 3640 da hun ble født... la på seg masse de to første ukene, mn så har det gått smått... var 4.6 nå, hun er 10 uker.. på de to siste ukene hadde hun kun lagt på seg 110 g... så nå måtte vi gi henne mme til hvert måltid... mn hun vil jo ikke ha flaske... vi ammer hver 2-3 time å 2 ganger på natta å har igrunn ikke følt at jeg har lite melk.. hun har våte tissebleier og er blid å fornøyd... fikk i hun litt i går med skje, mn det kom opp i sprutgulp.... å hun som aldri gulper..hun har vært litg forkjølet nå da kan det ha noe å si? De to ukene før det la hun på seg 130g i uka å det var akseptabelt sa hs.. med forrige hadde jeg ingen problem med lite melk... er redd for at jeg vil miste melka også vist hun begynner å ta flaska... men hun er jo liten å trenger å legge på seg litt mer... noen med samme erfaring?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Hun har en lengde på 58,5 da.. var 51 ved fødsel så hun strekker seg da vertfall;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Jeg vil anbefale deg å skrive til en ammehjelper her inne. For jeg har en mistanke om at du ikke skal trenge å gi tillegg. Dette med mange gode bleier er jo ett tegn på at det er nok mat. Jeg har for lite kunnskap. Vi opplevde lignende de første ukene. Jeg gav ikke tillegg. Selv om barnelegen sa at jeg skulle det. jeg fikk støtte av ei JM og ammehjelper. La han til ekstra ofte og fulgte med på bleier osv.

Noen blir stresset av det, men om du synes det kan være ok så kan du prøve å veie før og etter amming for å se hva hun får i seg. Det kan variere veldig fra hvilket tidspunkt det er. Men veldig ok å føle at man har litt kontroll synes jeg. Og om du har nok melk, som jo du selv føler, så burde de eller prøve å se pp hvilke andre grunner det kan være til den dårlige vektoppgangen.

Håper du finner greit ut av det! Lykke til!
 
Takk for svar....Har merka idag at hun bare spiser en pupp igangen...hender begge mn idag bare en... føler det er teit å gi mme etter da når jeg har en full pupp igjen... mn prøvde idag å da nekta hun å spise d.. men i kveld ville hun ikke ha pupp i idet hele, bare noen skvetter...hyler å vrir seg vekk... gir henne flaske å hun spiser 70ml.. !!! Jeg sitter med full pupp å pumper ut 80 av den ene puppen så ikke prod ska gå ned... merkelig?? Har bare tatt flaske et par ganger så kan ikke være at hun foretrekker den heller... hmm skal se om jeg finner en ammehjelper:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Evt benytt deg av ammepoliklinikk om de har det der du bor :)
 
Back
Topp