Noen som har tenkt på å lage selv??? Har lekt litt med tanken, og skal prøve. Laget en tråd om fruktmoser i sted, og skal på butikken for å handle frukt og grønt i morgen... Vi har GOD plass i fryseren, så jeg kan lage et bra lager...
Fruktmoser.. Skal prøve noen flere kombinasjoner med frukt... Skal koke frukten med kjernehus og skall, mose med stavmixer og sile etterpå tror jeg... Med tid ogstunder skal jeg prøve å smaksette med bittelitt kanel...
2 pærer
1/2 eple
1 fersken
1 eple
1 pære
1 nektarin
Ukokt fruktmos... Tenker å bare kjøre sammen med stavmixer...
1 kiwi
1/2 banan
1/2 banan
1 nektarin
Middager som skal lages og fryses...Skal legge middagsmosen i plastposer og klemme de flate og så fryse. Kan da bryte av biter av disse til ønsket porsjon...Evt fryse i isbitbrett....Skal etterhvert prøve med litt hvitløk eller krydderurter, men det er en GOD stund til!!!
1-2 gulrøtter
1 potet
Litt av kokevannet
Evt nøytral olje
1 søtpotet
blomkål/brokkoli
Med tiden blir det vel også...
kokt oksetunge/kylling/annet kjøtt
kokt fisk og potet
kokt ris (mer eller mindre most sammen med andre matvarer)
Fruktmoser.. Skal prøve noen flere kombinasjoner med frukt... Skal koke frukten med kjernehus og skall, mose med stavmixer og sile etterpå tror jeg... Med tid ogstunder skal jeg prøve å smaksette med bittelitt kanel...
2 pærer
1/2 eple
1 fersken
1 eple
1 pære
1 nektarin
Ukokt fruktmos... Tenker å bare kjøre sammen med stavmixer...
1 kiwi
1/2 banan
1/2 banan
1 nektarin
Middager som skal lages og fryses...Skal legge middagsmosen i plastposer og klemme de flate og så fryse. Kan da bryte av biter av disse til ønsket porsjon...Evt fryse i isbitbrett....Skal etterhvert prøve med litt hvitløk eller krydderurter, men det er en GOD stund til!!!
1-2 gulrøtter
1 potet
Litt av kokevannet
Evt nøytral olje
1 søtpotet
blomkål/brokkoli
Med tiden blir det vel også...
kokt oksetunge/kylling/annet kjøtt
kokt fisk og potet
kokt ris (mer eller mindre most sammen med andre matvarer)