Lager egen tråd jeg - leker fra Ebay

Det er vel det samme med sjøhesten mange av oss har bestilt og den nattlys skilpadden?? Noen som har fått og kan sjekke?

Det er vel det samme med sjøhesten mange av oss har bestilt og den nattlys skilpadden?? Noen som har fått og kan sjekke?
Begge mine sjøhester sjekket jeg før snuppene tok de i bruk og de var riktig merket,ene er kjøpt på Ullared og andre på ebay:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum mobile app

Mener å ha lest at selve leken skal være merket for da er det ikke så enkelt å kopiere det (på leker uten lapp skal det være trykt ned i selve leken med et "stempel"), men nå har jeg sjekket flere leker her hjemme, blant annet Brio-leker og Mam biteringer, og ingen av de er merket. Og de VET jeg er godkjent, for de har jeg kjøpt selv på butikker her i Norge :p

Ikke godt å vite egentlig. Må vel nesten bare stole på at de er ok hvis leken eller embalasjen er merket med riktig merke?!

På de jeg har kjøpt står det at det er orginal, men igjen, det er jo veldig lett å bare skrive. Men når jeg har sett på f.eks Toms sko, Nike eller sånne type ting, så står det svært sjelden (eller aldri?) at de er de orginale (fordi samtlige er fake såklart). Logoene er der, men de skriver liksom aldri at det er the real thing :p Nei, man kan vel aldri være helt sikker.

Thea: Hva er forskjellen på mellomrommet mellom beina?

Etter mye googling kom det frem at den orginale sophie har kortere avstand mellom beina for at ikke barnet skal kunne få beinet for langt inn i munn/ned i svelget. Hos fake sophie er avstanden stor nok til at barnet får hele beinet i munn og derfor er det større kvelningsfare. Men igjen, ingen offisielt uttale fra produsent...bare MASSE frem og tilbake mellom bloggere og bekymrede mødre;)

Begge mine sjøhester sjekket jeg før snuppene tok de i bruk og de var riktig merket,ene er kjøpt på Ullared og andre på ebay:-)

Hvordan sjekket du den da? Hentet den i dag og er litt skeptisk. :P pakningen ser riktig ut, men ser litt ut som at den har blitt brukt om igjen på en måte..

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Var på Toys'r'us i dag og så plutselig den Lamaze-larven. Den skal være merket på merkelappen som henger på selve larven. Har en feeling på at den som snart dukker opp i min postkasse garantert er fake, men vi får se.

Hvordan sjekket du den da? Hentet den i dag og er litt skeptisk. :P pakningen ser riktig ut, men ser litt ut som at den har blitt brukt om igjen på en måte..

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app
Var skeptisk jeg og,ikke fordi den såg brukt ut,men for at den var kjøpt på ebay,men den var merket på siden av esken:-)

Men altså... i og med at den kommer rett fra kina (??) uten å "være innom" en europeisk leverandør så kan den jo ikke bli C E merket? Eller er jeg helt på jordet nå??

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Men altså... i og med at den kommer rett fra kina (??) uten å "være innom" en europeisk leverandør så kan den jo ikke bli C E merket? Eller er jeg helt på jordet nå??

Jeg bestilte fra England,når jeg kjøpte i 2011:-)

Giraffen vår kom i ifra usa... selgeren holdt til i Missouri..

Giraffen har jeg bestilt fra USA ihvertfall. Usikker på larven, glemt å sjekke. Men siden vi er inne på dette. Gjelder ikke dette wubbanub'ene òg?

Tror vi har kjøpt fra samme Thea, ser at min selger er fra Missouri også.

Giraffen har jeg bestilt fra USA ihvertfall. Usikker på larven, glemt å sjekke. Men siden vi er inne på dette. Gjelder ikke dette wubbanub'ene òg?

Wubbanubben min er også fra Missouri...samme selger som giraffen

Her er bilde fra WubbaNub'n

Jeg får iallfall utifra at de lekene jeg har kjøpt som er CE merket, er the real shit.

ImageUploadedByBV Forum1373792763.333538.jpg

•Autocorrect ftw•

Så kva gjer enn med dei utan C E merking`? rett i bos?

Det er vel anbefalt, siden det er en grunn til at de ikke er merket. Jeg har bare kjøpt larven og giraffen. Larven betalte jeg 30,- for, og den er garantert fake, så den kaster jeg. Giraffen håper jeg er ekte, men har ikke fått den enda så har ikke sjekket. Er jeg usikker så tror jeg muligens den går i bosset. Spesielt en sånn ting som er ment for å spises på.

Larva mi er nok fake den og. Men giraffene er nok the real shit :)
Spent på de sjøhestene jeg har bestilt....

Hva heter larven på engelsk? Er det noen som har kjøpt en ekte på ebay og kan gi meg link? Virker som det er endel som har den.
Jeg har kjøpt ballen og giraffen. Begge er CE merket så håper de er ekte. Blir en hysterisk (hehe) mor nå og er redd for de skal ver falske!!! :(

Back
Topp