Lager du ukesmeny? middag

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet Opprettet
Middagsplanleggingen har sklidd ut i år pga sambo i ny jobb og forberedelser til flytting. Målet er å skrive ned middagslisten på søndager og handle etter jobb på mandag.

Når lager du den?
og når handler du?
Jeg handler strategisk hver lørdag - handler jeg en annen dag holder aldri lørdagsgodtet fram til lørdagen :p Det er også så og si folketomt i butikkene lørdag formiddag så man slipper kø, og vi er jo oppe tidlig allikevel så da er det bare å komme seg ut:) Handler mens snuppa tar første duppen sin, helgesktiviteter starter uansett etter det. Ellers kan vi handle fredag dersom vi skal noe spes.

Jeg skriver handleliste kvelden før.

Skriver ukesmeny og handleliste på søndagen. Handler som regel tirsdag for da er butikken fyllt opp:)

Nå har jeg middagskalender for en måned i slengen :) Storhandler når det er trippeltrumf eller gode tilbud, og skriver meny ut ifra hva jeg har i frysen/kjøleskapet. Resten handles når jeg må kjøpe brød, melk og frukt, ingen spesiell dag.

Storhandler annenhver torsdag. Denne gangen har vi handlet for tre uker. Vi må da selvfølgelig fylle på med melk , frukt og grønt , men alt annet har vi ;-)
Vi kan også ukeshandle osv , men alt kommer an på når mannen arbeider og min jobb. Vi bor på landet , og istede for å bli blakke med å handle på nærbutikken , så kjører vi heller litt. Så da blir det slik ;-)

Lager meny og handler hver fredag :) Da slipper godteriet å ligge en hel uke å friste :D

Lager ukesmeny og skriver handleliste på tirsdager, og så handler jeg på torsdager. Da har jeg to dager på meg til å komme på om jeg har glemt noe på handlelisten, det virker som om jeg trenger det. :P Så lenge jeg gjør det slik må jeg aldri ut for å handle noe resten av uken. :)

Back
Topp