Lager du ukesmeny? middag

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet Opprettet
Vi handler inn hver mandag og lager jo da på en måte en ukesmeny. Den skrives ikke ned, men da veit vi hva som skal spises i løpet av uka.

Storhandler hver tirs her. Lages enten man. eller tirs. Noen ganger klar før også. Ser tilbudsaviser før jeg lager;)
Kan også lage klart meny for noen uker av gangen.

Uff nei :( får det aldri til! Har prøvd mange ganger, men jobber så forskjellige tider så er så sjelden vi spiser sammen :p hadde jeg jobbet 8-16 hadde jeg kanskje hatt en sjangs ;) (det er jeg som er urutinert. Sikkert mange turnusarbeidere som får det strålende til)

Er litt flinkere med handlinga da ;) har et fast matbudsjett og det er mye lettere å holde når jeg handler en kveld i uka. Jeg takler ikke å handle ettermiddagene når det er stappfullt

Prøver å skrive liste søndager, har gjort det i dag og skal handle i morgen :) Vi jobber ofte ulikt, men da kjøper vi mat som kan deles og lages hver for oss.

Nei, det gjør vi ikke.
Jeg har tenkt på det mange ganger, men det har liksom aldri blitt noe mer av det. Jeg har noen ganger handlet inn flere middager på en gang, men da har det alltid endt opp med at vi har vært så mye ute på besøk at maten har gått ut på dato før vi får spist den.

Skriver liste på søndag og handler på mandag :) Hender jeg må fylle på litt til helgen på fredager :)

Handler inn vær mandag men kjøper for hele uka pluss mandagen så vi slipp å handle sulten :)

skriver middagsliste fredagkvell eller lørdag, og handler da på lørdag.
synes det er veldig greit å ha planlagt alle middagene og handle en gang i uka

Lager menyen om fredagen og handler om lørdagen. Han må være med pga bæring og løfting av varer :)

Jeg har hovedsakelig handlet en gang i uka, men planlegger ikke hva jeg skal kjøpe da det går mye i det samme. Så planlegger jeg ut ifra det jeg har hva vi skal spise. Men jeg merker at jeg sliter med å få med meg alt jeg trenger på en handling selv om jeg bare er 16 uker. Men det blir for tungt og bære alt da jeg ikke har lappen så gleder meg til ungen kommer og jeg har en vogn å putte ting under haha

Vi har det i perioder, blir litt slappe etterhvert. Var å storhandlet i går. Kjøper inn mye mat, også lager jeg menyliste utifra hva vi har handlet. Handler da gjerne middager for to uker, slik at vi har fryseren full ;)

Yep. Handler når lnna kommer inn, og fyller frys, kjøleskap, og tørrvareskape med det som verre er. Hver søndag setter vi opp meny utifra det vi har i skapene, og så er det på'n igjen til neste søndag.

Jeg har også takket ja til reklame, så jeg går ofte på tilbudsjakt, samt kjøper de varene som legges i "best før" disken på butikkene. Er jo innom butikken for å kjøpe melk, og noen ganger brød (med mindre jeg lager selv), så da sjekker jeg alltid de diskene samtidig.

Ja, vi pleier å handle for 1-2 uker om gangen. Handler den dagen det passer best, så pleier alltid handle et par middager ekstra.

Ja, det gjør jeg og det er kjempe kjekt ! Vi setter oss ned hele familien hvor alle får velge en middag hver ( innen rimelighetens grenser selvsagt) Men nå er både mann og barn veldig glade i middager med poteter , kjøtt/fisk og grønnsaker så det blir stort sett aldri noe problem! Jeg handler hver mandag formiddag og er bare på butikken 1-2 ganger til den uka for å fylle på med frukt og brød hvis det trengs! Lørdagsgodt handler jeg samtidig med det andre, men det gjemmes!

Vi gjør det når jeg ikke er gravid. Nå kommer det helt ann på formen min hva jeg vil ha, så nå blir det dag for dag. Handler når vi må, ingen fast dag.

Back
Topp