Lage pizza som peppez / dolly selv

Jeg__sitter__bak__blomsterbuketten__jeg

mamma til 2, ei på 16 og en på 5 og er gravid:)
Hei, er så glad i pizza lignende peppez dolly pizzabakeren og annen varm ferdig pizza en kan kjøpe.

Men disse er jo ganske dyre. Noen som har tips til hvordan lage lignende pizza selv?

Når jeg lager hjemmelaget pizza så er det for at det skal smake deilig hjemmelaget ikke industrifremstilt. ;)

De har jo en del peppesprodukter på rema. Har du prøvd å lage med dem?
Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Når jeg lager hjemmelaget pizza så er det for at det skal smake deilig hjemmelaget ikke industrifremstilt. ;)

De har jo en del peppesprodukter på rema. Har du prøvd å lage med dem?

tar også mer enn gjerne i mot oppskrift på deilig hjemmelaget pizza som ikke smaker industrifremstilt:)

pizzaene jeg lager pleier ikke og bli særlig gode.

Litt av kluet var og slippe og kjøpe ferdige blandinger, men kunne bake selv fra bunnen av. ikke være avhengig av et ferdig produkt. ja også ikke kjøpe mat fra peppez og slikt da det er så dyrt!

håper noen også har noen triks til og få til og ligne på peppez og slikt. synes særlig skorpene er gode. ja egentlig bare hele pizzaen til peppez, men så koster det jo flere hundre kr for et par slike pizzaer.

Kan se om jeg finner en supergod oppskrift til deg i morgen. ;) hemmeligheten ligger i en sprø og luftig bunn. ;)

Jeg har en oppskrift som er mer lik den Californian Style til Peppes. Synes den er veldig god.

Kan se om jeg finner en supergod oppskrift til deg i morgen. ;) hemmeligheten ligger i en sprø og luftig bunn.

;)

ååå tusen takk :D

Jeg har en oppskrift som er mer lik den Californian Style til Peppes. Synes den er veldig god.

å kunne jeg fått den oppskriften :smiley-angelic003

Lurer også på noe om gjær i pizza dersom en skal bake en annen pizza som skal være helt flat og sprø kan en da med fordel bake den uten gjær?

Lurer også på noe om gjær i pizza dersom en skal bake en annen pizza som skal være helt flat og sprø kan en da med fordel bake den uten gjær?

Jamie Oliver har en pizza som lages med bakepulver. Min pizza er ganske flat og sprø. trikset der er mye mindre gjær, og en klissete deig.Beste bunnen jeg har smakt!

Pizzadeig (ligner ikke på peppes) ;)
10 g gjær
2 og en halv d lunkent vann
en halv teskje salt
5 dl hvetemel+ mel til utbaking
1 ss olivenolje

rør ut gjæren i vannet, ha i de andre ingrediensene, og rør alt sammen til en klissete deig med en tresleiv. La den heve under kjøkkenhåndkle i 30 min. Sett et bakebrett i den varme ovnen 225-250 grader. Mel bakebordet og kjevle deigen så tynn du vil ha den- legg den på et bakepapir og bre på med tomatsaus og fyll. Dryss over ost til slutt. Dra pizzaen over på det varme bakebrettet og stek midt i ovnen i 15-20 minutt. :)

Tomatsaus:
2 ss olivenolje
en halv løk
2 hvitløksfedd
1 boks hakkede tomater
1 ts salt
en halv teskje pepper
2 ss chillisaus
2 ts tørket timian eller oregano.
varm opp olje og stek løken i 1 minutt uten at den tar farge- Bland resten av ingrediensene og la sausen koke i 10-15 min.

Oppskrift er hentet fra boken lag mat sammen av sara begner. :)

Setter den på 250 først, og skrur ned til 225 når jeg setter pizza i ovnen. ;)

Beklager, sent svar!

Til 2 stk pizzaer i stekebrettstørrelse:
1 pk tørrgjær
3 dl vann (ca 40c)
1 ts salt
4 ss olivenolje
8 dl hvetemel minus litt til kjevling
La deigen heve til god str.
Kjevle den ut (tynn)
Heve noen minutter
Pizzaen pyntes med en god pizzasaus (Felix/idun), ost, tomater, paprika, jalapenos, ananas, stekt bacon, biffbiter u name it.
Salat på toppen etter steking er veldig god.

Stekes i 225c i ca 10-15 min.

Holidaydip i rømme er knallgodt som dressing :)

Bunn:
3dl vann
Olje
1pk fersk/tørrgjær
7dl mel ( deigen skal være klissete, og bakes ut med olje med hendene eller på kjevlen)

Fyll:
1pk karbonadedeig/ kjøttdeig
1løk finhakket
1pk bacon i terkinger
1pk pizzafyll tomat og løk.

Mye ost på toppen. Stekes på 225 til den har blitt gyllen brun på toppen:) verdens enkleste og beste pizza:)

Ble det pizza i dag eller?

Nei, det ble ikke det, får se når det blir. Gleder meg til å lage pizza. Men holder på med noe oppussing av kjøkken, skulle egentlig begynne om 1 uke men så passet det så bra for byggefirmaet nå, da de lå før tiden. Så her har kjøkkenet et fint teppe av støv. Det blir nok ikke og bake pizza med det første. Ganske surt, selvsagt måtte det komme noe i veien når jeg for en gang skyld hadde bestemt meg. (Eller egentlig var det kanskje litt omvendt da jeg gjerne ville bake en del før oppussingen? ;) Ja, ja skylder litt på byggefirmaet jeg.)

Back
Topp