Lage middag to ganger?

Softis

Forumet er livet
Himmelbarn
Desemberskatter 2016
Sommerfuglene
Juligull2021
Noen som gjør det?
Jeg og sønnen min spiser middag i 16.30 tiden. Når mannen kommer hjem i 21-22 tiden så vil han at jeg lager middag til han ettersom han ikke synes det er godt nok å varme middag fra tidligere i microen.
Det er snakk om 2-3 dager i uka.

Da hadde han de fleste gangene bare fått laga middag selv altså:p

Hadde aldri i verden laget middag på nytt! Mannen hadde pent fått varmet middagen fra tidligere ;)

Hadde blitt rester her, ellers fikk han lage maten sin selv :p

Det skjer at barna får middag til "riktig tid", også lager jeg og mannen middag/kveldsmat sammen om han kommer sent hjem.

Her får han varme opp rester elelr lage noe selv om han ikke er hjemme til vi andre spiser, det samme gjelder meg når det er jeg som er sen.... Får da være måte på..... :-p

Har vel skjedd noen få ganger at vi har laget middag to ganger, for at vi voksne skal få kost oss med et godt måltid i fred og ro etter at ungene har sovna... Men det blir litt for sent til at det har skjedd mer enn et par-tre ganger....

Det hadde jeg aldri orket, jeg er elendig til å lage mat. Men kunne godt ha laget ostesmørbrød eller lignende, men han pleier å lage mat selv. Nå skal det sies at han alltid spiser rester da, varmt eller kaldt, kun hvis vi mangler rester han vil ha noe annet varmt :p

Jeg jobber mye sent og da blir det rester eller brødskiver på meg. Men jeg bruker å kjøpe middag eller ha med rester fra dagen før på jobb når jeg jobber sent ;)

Det skjer at barna får middag til "riktig tid", også lager jeg og mannen middag/kveldsmat sammen om han kommer sent hjem.

Samme har vi gjort men han har aldri forventa å få servert bare fordi han kommer hjem sent... Heldigvis :p

Samme har vi gjort men han har aldri forventa å få servert bare fordi han kommer hjem sent... Heldigvis :p
Han har ingen forventninger her heller, takk og lov! :p Koselig å lage mat sammen uten barn også etter en lang dag, ikke minst å få spise i fred:)

Da får han lage selv eller ta seg en brødskive ;)

Hender vi planlegger sen middag siden han jobber skift. Da spiser jeg gjerne med mini også. Bare en god unnskyldning for å få i seg nok grønnsaker og fisk syns jeg. Er lettere å spise mye grønnsaker til middag enn brødmåltid, og sambo er ikke altfor fan av fisk men det er mini.

Men han forlanger ingenting og fikser seg mat om han må det. Men når vi knapt ser hverandre hele uken fordi jeg jobber normalt og han sent,er det koselig å gjøre det.

No way! Da får han varme opp det vi spiste. Hvis det er for dårlig har han det for godt, og kan lage seg mat selv:P

Vi er kanskje i en annen situasjon, siden mannen jobber 2min hjemmefra. Men her lager jeg middag når jeg er sulten. Kommer han ikke hjem når jeg sier ifra at det er middag, så får han enten spise kald mat eller varme i microen selv (ikke alt som er så veldig godt når det varmes på nytt da..).
Men hadde nok ikke lagd middag to ganger uansett altså, da får han enten varme opp eller lage noe selv ;-)

Haha!! Er dette en tulletråd?? Hadde det skjedd her så hadde han fått pent beskjed om å lage sin egen middag isåfall. :D

Så ofte? Hadde jeg ikke giddet. Det er ingenting galt med oppvarmet mat, så den brelinga hadde han måttet avvent seg med én gang. ;) Mannen er heldigvis ikke så prippen.

Hender vi også gjør det sånn, lager av og til en enklere middag som pannekaker/grøt/osteSmørbrød med barna og så spiser vi voksne middag når mannen kommer hjem. ( men da er det mest fordi barna her er ikke så glad i middag, så lager ikke full middag med masse dilldall som krever tid, når ingen spiser likevel.) Vi gjør det sånn en gang annenhver uke kanskje.

Lage noe helt nytt hadde jeg ikke, men kunne gitt rester eller stekt en Grandiosa til han

Nei, med mindre vi ville kose oss litt etter at ungen sover. Nå slutter min sent annenhver uke da, så vi spiser middag 17:00 ene uka og 21:00 andre uka. Blir vel anderledes når baby blir større.

Back
Topp