Ladycomp/babycomp.....

snusken

Forumet er livet
Lurer på å kjøpe meg en ladycomp til å bruke som prevensjon i første omgang.
Dere som har dette, hva er forskjellen på ladycomp og babycomp?
Prøvde å lese litt på nettet men....
Det jeg fikk med meg er at på babycompen kan du få se hvilke dager som er mest gunstige for å få en pike og hvilke dager er best for gutt...
Men er dette eneste forskjellen?
Babycompen er jo mye dyrere.....[8|]

Lurer jeg også (planer om Lady/babycomp etter dette svangerskapet[8|])

Ja da får vi bare dytte!!!
Må være noen som har babycomp/ladycomp her ???? [8|]

ORIGINAL: snusken

Har spurt om det før også - virker ikke som det er så veldig vanlig[8|]

ORIGINAL: ~Fiorelina~

Har spurt om det før også - virker ikke som det er så veldig vanlig[8|]

Nei det er visst ingen som har det [&o]
Trodde det garantert måtte være noen her inne som har det [8|]

Pearly eller LadyComp?
Velg Pearly hvis du ønsker et lite, kompakt instrument som er lett å ta med seg. Pearly gjør det vesentlige.

Velg LadyComp hvis størrelsen ikke er viktig. Du får mer syklusinformasjon og i tillegg nattklokke. Du slipper å skifte batteri og kan få den oppgradert til BabyComp ved behov.

BabyComp?
Velg BabyComp hvis du vil ha full informasjon om din syklus.

Se evt mer på www.buenaventura.no

Jeg har ladycomp, til bruk som prevensjon, og for å få baby (i ulike perioder. Først osm prevensjon, så var vi prøvere, så tok vi prøvepause, og snart skal vi prøve igjen...)

Jeg bruker den egentlig bare som et sabla dyrt termometer, og har av og til lurt på å selge den og heller kjøpe et termometer, men det er noe som holder meg litt tilbake, så jeg har den enda.

Strengt tatt vil jeg i alle fall si: du trenger ikke babycomp. SPESIELT ikke som prevensjon. Men, det babycomp gir deg ekstra kan du fin, fint (som prøver, som prvensjon gir den ikke noe ekstra egentlig) finne ut av selv ved hjelp av gratis (eller billig) programvare på nett  (eller papir og blyant, eller bare ved å tenke) Men, dette gir deg egentlig i stor grad sammen med et basaltermometer egentlig gir deg det ladycomp gir deg også, bortsett fra den klare og greie "rødt/grønt lys"-funksjonen uten at du trenger tenke eller gå ut av senga...

"trafikklyset" er om ikke annet pedagosgisk for mannen da....

Takk takk for svar alle sammen!!
Og takk for at du deler dine erfaringer med den Stella!
Jeg har en mens syklus som alltid har vært på blåbærtur [&:]
Med mitt første barn prøvde vi å bli gravide i 1,5 år før det gikk.
Og mellom første og andre barn brukte jeg ingen prevenjon og likevel er det 2,5 år mellom dem.
Jeg klarer ikke tanken på å ha "noe inni meg" konstant, derfor er spiral ikke noe for meg [8|]
Minipillen har jeg prøvd i 6 mnd etter Eivind men da hadde jeg bare masse småblødninger [:'(]
Så nå er jeg uten prev...

Var på gyn undersøkelse i dag og hun foreslo vanlige p piller men når vi ønsker et barn til om en stund og ikke har så lett for å bli gravid har jeg ikke så lyst til å begynne på piller....
Derfor tenkte jeg ladycomp...
Men så er det denne syklusen min da....
Kanskje den er for mye på tur til å ha en ladycomp.......? [8|]

Uff vanskelig dette! HELP ANYONE [8D][:D]

Tenkte at de ser ut til å være populære de temperaturapparatene så da er det kanskje lett å få solgt dem igjen....

Ble langt dette..... Men som dere forstår jeg er forvirra [8|]

Min syklus er også på bærtur...

Derfor synes jeg temping er genialt, fordi jeg da i det minste vet når jeg har hatt el.

Jeg aner ikke når syklusen begynner om den vil bli 1 eller 2 måneder lang, men jeg vet i alle fall 2 uker før mensen, når den vil komme. Men ja... det medfører at Ladycompen sliter da, og jeg har eviglange "røde perioder". Rett og slett fordi den, i likhet med meg, ikke vet om jeg vil få el etter to uker (derfor må vi begynne å benytte annen prevensjon etter ca 10 dager) eller om den lar vente på seg i en måned eller så (derfor ender vi gjerne opp med 5-6 "røde uker" i de lengste syklusene) eller en gang midt imellom (derfor ER det faktsik en så lang usikker periode, potensielt fruktbar)

Ja, det er nok ikke umulig å få solgt den, men det vanlige er at de selges for ca 2000-2500 når de er brukte, så "tapet" er ganske stort da. (Men du kan jo kjøpe en brukt da...)

Jeg har babycomp og er strålende fornøyd...kunne planlegge når vi ville prøve å få barn. Jeg syntes den er helt topp.....

Jeg er kjempefornøyd med Babycomp.

Bruker den som prevensjon, og for å bli gravid.
Jeg har (fant jeg ut via den) eggløsning sent i syklusen - noe jeg ikke var klar over selv.
Liker ikke tanken på å tilføre kroppen kunstige hormoner,så denne var helt perfekt for meg.[:)]

Ok, men det går an å bruke den fordi om syklus er på bærtur da ja [8|]
Får nok samme problem som deg hvis jeg kjøper en da [;)]

ORIGINAL: MammaOkt

Jeg har (fant jeg ut via den) eggløsning sent i syklusen - noe jeg ikke var klar over selv.
Liker ikke tanken på å tilføre kroppen kunstige hormoner,så denne var helt perfekt for meg.[:)]

Akkurat sånn tenker jeg også! Ikke når vi vil ha et barn til senere. Er en annen ting når jeg er ferdig med barn, da har det jo ikke sånn betydning for kroppen. Jeg er redd jeg ikke vil få et tredje barn hvis jeg begynner å "rote" med hormonene nå....

Men dere som har babycomp, hvor mye ga dere for den?
Ser på brukte og den er så mye dyrere enn ladycomp [&o]

Ville gått for ladycomp'en...Synes den virker greiest igrunn...
Syns du den har for lite info,så kan den og oppgraderes til babycomp...[;)]

ORIGINAL: MammaOkt

Akkurat sånn tenker jeg også! Ikke når vi vil ha et barn til senere. Er en annen ting når jeg er ferdig med barn, da har det jo ikke sånn betydning for kroppen. Jeg er redd jeg ikke vil få et tredje barn hvis jeg begynner å "rote" med hormonene nå....

Men dere som har babycomp, hvor mye ga dere for den?
Ser på brukte og den er så mye dyrere enn ladycomp [&o]

såå enig med deg der MammaOkt[:D]

Back
Topp