Ladycomp/babycomp etc.

• Trådstarter Trådstarter EmilyTheStrange
  • Opprettet Opprettet
min fastlege lo høylytt av meg da jeg spurte hva han mente om å bruke den som prevensjon, så jeg stoler ikke på det:/

ORIGINAL: *miss think alot*

Stoler ikke på det fordi en fastlege lo høyt av det??

jepp. var i utgangspunktet skeptisk da og er levende livredd for å bli gravid;) var det rart, mener du? er jo logisk for meg at en lege har snøring på temping som prevensjon. men helt ok for meg at andre stoler på det, for all del.

Vurderer å begynne med den selv, men MÅ man tempe hver dag?

ORIGINAL: Tingeling~

man bør iallefall tempe hver dag til den kjenner sykusen din og deretter så ofte som mulig, men er visst ikke krise viss en glemmer det en dag når du alikevel er en uke over eggløsning. en skal heller ikke tempe etc.når man har feber.

ORIGINAL: *miss think alot*

nei, men er ikke alle leger som veit hva de snakker om når det gjelder det. Men klart folk får mene det de vil.[:)]

man har liksom lært siden tidlig seksualundervisning at "sikre perioder" er noe man absolutt ikke skal stole på, så selvfølgelig er ikke alle fastleger like oppdatert på nymotens dubbedingser.

ORIGINAL: Liv3

Har brukt Babycomp i flere år, og er kjempefornøyd! [:)]

good[:)]

jeg venter enda på noen som har blitt gravid på grønne dager[:)]

ORIGINAL: Black Beauty

ORIGINAL: Fru Riskorn

Jeg har ikke stabile sykluser, så da kan jeg ikke bruke den, og det synes jeg er VELDIG dumt!!!

men kan en ikke det da, bortsett fra at en får flere gule/røde dager[8|]

Det kan godt hende! Har jeg ikke tenkt på. Har bare lest at de kun fungerer på mennesker med stabil syklus, og dermed slått det fra meg...

man bør iallefall tempe hver dag til den kjenner sykusen din og deretter så ofte som mulig, men er visst ikke krise viss en glemmer det en dag når du alikevel er en uke over eggløsning. en skal heller ikke tempe etc.når man har feber.

Ok. Selv under menstruasjon?

Jeg har babycomp... holder på på første mnd nå så er mye røde og orange dager, men jeg er veldig fornøyd... blir helt gal i hue av hormon prevensjon så passer meg perfekt... så lenge man er forsiktig på røde og orange dager så skal den jo være 97% sikker og det stoler jeg på... som regel så har de som blir gravide med sånn prevensjon slurva og hatt sex på de usikre dagene akkurat som de som blir gravide på p-piller har slurva med pilla eller glemt den en gang i blandt...

Ok. Selv under menstruasjon?

Ja selv under mens... om du har vært ute på "fylla" eller vært våken hele natta så skal du ikke måle da, fordi du må ha sovet 3timer før måling (trur det var 3timer)

Du kan lese om de på www.pfc.no :)

Jeg har babycomp og jeg elsker den.
Ble gravid på første forsøk og den fann alltid EL (jeg dobbelsjekket med tester i starten)
Har hatt problem med å bruke den etter at snuppa kom til verden pga nattamming og upålitelige målinger, men så snart ting er litt mer stabile her i huset skal den tas i bruk igjen[:)]

*sukk,sukk*
hadde jeg hatt stabil syklus hadde jeg definitivt prøvd pearly ja.....
HATER alle disse hormonmannskitpillenefanskapet....øhm,ja så det så[;)]

Man kan nok bruke den selv om man har ustabile sykluser, men det blir veldig lite morro, siden man får veldi mye rødt lys.. Veninna mi brukte Pearly, men slutta pga bare rødt lys. Hun har veldi ustabile sykluser, og da ble det liksom ikke vits.

Lillebror i magen er ett produkt av en GRØNN dag[8D][:D] (ladycomp) da hadde jeg brukt LC i 1 år, og den har frem til da stemt på dagen (såvidt jeg vet hvertfall[;)])

ORIGINAL: Zita

Lillebror i magen er ett produkt av en GRØNN dag[8D][:D] (ladycomp) da hadde jeg brukt LC i 1 år, og den har frem til da stemt på dagen (såvidt jeg vet hvertfall[;)])

[:o]

Back
Topp