Lady comp

Natta

Glad i forumet
Noen som bruker dette som kan si litt om hvordan det fungerer? Syns det virker litt skummelt å bruke "sikre perioder" som prevensjon.. Man kan vel teoretisk ha en mulighet å bli gravid uansett da? Eller?

Og denne målinga av temp, må den gjøres på samme tidspunkt? For jeg jobber turnus og det funka dårlig når jeg hadde piller jeg skulle ta...

Vil gjerne vite at dette funker før jeg evt bruker mye penger på det.

www.pfc.no

Her får du all info. Det er sikker prevensjon, ja.

Så ettersom en sædcelle ca kan leve opp til 5 dager så vil den vise "nei" til ubeskyttet sex 5 dager før EL da og ti EL er over?

ORIGINAL: **Emmeline**

Så ettersom en sædcelle ca kan leve opp til 5 dager så vil den vise "nei" til ubeskyttet sex 5 dager før EL da og ti EL er over?

Den tar faktisk høyde for alle eventualiteter. Ta en kikk på siden. [;)] Man får nesten bare røde dager til den blir kjent med syklusen din, men er jo verdt det etterhvert og er definitivt verdt det for å lsippe hormonell prevensjon.

ORIGINAL: Sicily

ORIGINAL: **Emmeline**

Den tar faktisk høyde for alle eventualiteter. Ta en kikk på siden. [;)] Man får nesten bare røde dager til den blir kjent med syklusen din, men er jo verdt det etterhvert og er definitivt verdt det for å lsippe hormonell prevensjon.

Ja jeg vurderer den for jeg vil ikke bruke noe hormondrit lenger. Har ikke brukt annen prevensjon en kondom på 3 år nå og kunne jo vært deilig å slippe det og[8D] Skal lese mer om det[:)]

Eneste jeg ser på som ulempe med lady comp er det med usikre dager. Vil man ha sex da må man bruke tilleggsprevensjon, i motsetning til hormonell prevensjon hvor man er sikker uansett dag i syklusen.
Men nå vil jo jeg helst slutte med hormonpreparater pga bivirkninger. Så dette er jo et aktuelt alternativ. Det er bare cerazette jeg ikke har hatt noen bivirkninger med, men det var det med å få tatt den pilla på riktig tid da...

Back
Topp