Labrador?

LilleBall

Forumet er livet
Noen som har det her som kan fortelle meg litt om de? [:)]

*dytt dytt dytt*

Eneste jeg vet er at de er trenger mye trim [;)]

Tenker litt iforhold til barn og slik jeg da =)

Åja :) Et vennepar av meg har labrador og tvillinger på 2 år [;)] Passe veldig godt i lag me barn [:)]

Ja, det jeg også har hørt =) De er lydige og gode, men ett minus er vel at de sliter litt med hoftene.. Er dette noe som KAN ungår eller er det noe de bare må igjenom når de blir gammle? [&:]

Tusen takk for linken =)

Men vis noen har personelige erfaringer må dere bare rope ut [:)]

Vi hadde labrador fra jeg ble født til jeg var 13. Bare gode minner. Så blir de jo brukt som førerhunder, sier vel litt om dem det også[:)]  De røyter mye da...

ORIGINAL: *~Janne2101~*

kun vært ute for søte snille overvektige(?) labrador.

Tror de lett legger på seg(eller kansje trenger ekstra mye trim)

Ja, det kan de.. [:)] Men det er jo bare å passe på mengden mat og mosjon det. Bør absolutt unngå at den blir for tykk med tanke på hoftene også..

Har ikke hatt rasen selv, men den er nok en flott familiehund! [:)]

Jeg er vokst opp med labradorer..Hos mamma og hos tanta mi..Fantastiske hunder med et vannvittig godt lynne..og helt utrolige med barn. Både mamma og tante har labrador nå. [:)] de vil ikke ha noen annen rase. personlig er jeg litt lei dem[:D]

mamma og pappa har labrador nå. den er blodsportrent og liker veldi godt å jobbe. Den elsker å selskap og liker barn. Kan spise seg i hel så forsekken er i en boks me lokk på.

Den er 6 år gammel nå, ikke noe hofteproblemer ennå. Har hatt to valpekull før mamma og pappa fikk den.

Den bjeffer lite -ett stort pluss syns jeg!

Vi har ei stor sjokoladebrun labrador tispe. Verdens snilleste hund, og utrolig tålmodig og snill med sønnen vår.......han får omtrent gjøre alt han vil med henne....(vi må rett og slett gå inn og sette grenser....for none ting er får han ikke gjøre)

Eneste er at dem er utrolig glad i mat, og ingenting stopper dem fra å endevende søpla, en pose med godteri, chips, mel osv.... ( for å si det sånn...hunden vår har fått tak i det meste....[&:][:'(]) Så vi må rett og slett stenge henne inne i en liten gang når vi er på jobb.....nytter ikke å la henne gå i stua....

Tusen takk for at dere deler erfaringer med meg [:)]

Det er noen herlige skapninger.

Er en hunderase som forblir valp hele livet(...sies det[:D]....noe som kommer som en ubehagelig overraskelse på enkelte[8D]) Dette vises i at de er livlige og trenger masse morsjon.

Sånn jeg opplelevde min:

Hadde engelskj type. Den er litt mer elegant og ikke så grovbygd[;)] Synes det uansett er noe galt med kroppsfasongen deres[8D] Liksom så klompete. (Har rottweiler nå.... de er litt mer elegante[;)])
Hun var sprek og livlig fram til hun ble ca 5 år....da roet hun seg masse, men fremdeles nysgjerrig. Gikk alltid løs. Alltid på leting etter mat[8D]. Elsket å gå i skog og drive med apportering/jakttrening[:)] SIKKER PÅ AT HUN IKKE BLE SINT OM NOEN SÅ KAPPET AV HENNE HALEN! Skal jeg ha ny hund mens jeg har barn så står labrador ganske høyt opp. SJOKOLADEBRUN selvsagt[:D]  MEN... MASSE sykdom hos labrador. Rasen er så og si ødelagt[:(] Forsikring er derfor et MUST!!!

ORIGINAL: ~Ritamor~

Ja, det jeg også har hørt =) De er lydige og gode, men ett minus er vel at de sliter litt med hoftene.. Er dette noe som KAN ungår eller er det noe de bare må igjenom når de blir gammle? [&:]

Arv og miljø som spiller inn. Hopper den ut av bilen, sofa, høyder før den blir rundt 1 år så er sjangsen stor for HD. Men dette er også arvelig. Men de har masse allergi, atrose(artrose?) også videre....

ORIGINAL: ~ruby~

Ja, det kan de.. [:)] Men det er jo bare å passe på mengden mat og mosjon det. Bør absolutt unngå at den blir for tykk med tanke på hoftene også..

Kroppen til en labrador er ikke sånn vi ønsker, derfor TROR vi at det er fordi den er feit den ser sånn ut[8D] Ja de legger på seg fort, MEN en bra representant av rasen er kraftig[:D] Så det er ikke enkelt å passe på mengden med mat da de ska være litt "sånn"[8D] Er forskjell på de som er avlet til utstilling og de som er avlet til jakt! De engelske er slankere og finere[:)] Vanskelig å forklare, men kanskje noen skjønner[8D]

ORIGINAL: reimaTURBOtec

ORIGINAL: ~ruby~

Kroppen til en labrador er ikke sånn vi ønsker, derfor TROR vi at det er fordi den er feit den ser sånn ut[8D] Ja de legger på seg fort, MEN en bra representant av rasen er kraftig[:D] Så det er ikke enkelt å passe på mengden med mat da de ska være litt "sånn"[8D] Er forskjell på de som er avlet til utstilling og de som er avlet til jakt! De engelske er slankere og finere[:)] Vanskelig å forklare, men kanskje noen skjønner[8D]

Vår en skikkelig kraftig...litt lubben på en måte....men hun skal være sånn.....hun er avlet frem til å være utstillingshund. Vi er veldig påpasselige med matinntaket hennes.

Back
Topp