Labb hundefòr.

Jeg syntes det blir for dumt med utsagn som "Labb er et drittfor fordi min hund ikke funket på det!". Alle huder reagerer forskjellig på fôrtyper. For noen er Labb det beste fôret på markedet, mens andre ikke tåler det i det hele tatt.

Mange har negativ erfaring med Labb, vi er en av dem. I løpet av en uke på Labb endte vi opp med en hund som både kastet opp og fikk ordentlig diarè, og sluttet og spise. Et par dager på RC gjorde susen.
Men mange har god erfaring med Labb også, og har opplevd at deres hund fikk tilbake matlyst og god kropp/pels av å bytte til Labb.

Nå går vi på BritCare, da vi har en hund som har fått påvist fôrallergi. Hills funket ikke og ikke RC. Enn så lenge er vi veldig fornøyd med BritCare.

Det viktigste er jo at du ser an din hund, og hvordan den reagerer på fôret :) Ut i fra det du skriver, hadde jeg gått tilbake til RC, da det høres ut som om den sammensetningen passer din hund bedre :)

Mammamosen skrev:
uff, har gitt bikkjen min Labb i et par år nå.. grøss, visste ikke at det var så dårlig i grunn. Tror vi skal ta å skifte til noe mer luksus til henne stakkars :(

Hvis hunden din har funket fint på Labb i et par år, hvorfor bytte? :)

Det er ikke sikkert noen andre fôrtyper er bedre for akkurat din hund. Du kan jo heller være glad for at frøkna di faktisk fungerer på et rimelig og godt fôr :)
Er du veldig i tvil, så ring heller og hør med veterinæren din hva h*n sier. Vår veterinær sier det samme som meg; det er forksjellig fra hund til hund hva som fungerer på nettopp den hunden. Man må se an tilfellet.
Jeg regenr med du har din egen veterinær som du har tillit til, så ta heller en telefon og hør før du bytter fôr :)

Jeg har dårlig erfaring med Labb... Mens den helt vanlige Pedigree funker veldig bra på mine hunder :D

Jeg brukte Labb på min border collie før jeg begynte å jobbe hos veterinær. Han hadde dårlig pels, dreit jæææævlig mye, og til slutt fikk han urinkrystaller pga det drittfôret. Endte med at vi måtte bruke et dyrt fôr resten av livet hans for å holde urinkrystallene unna. Fikk en godbit eller noe annet enn fôret så kom krystallene med en gang og måtte ha antibiotika kurer. Så fortsett med Royal Canin du, det er et av de beste merkene ;) ( eller pro plan med laks får de kjempe fin pels av og)

Labb funker for noen hunder, men veldig mange hunder får "et eller annet problem" av å gå på Labb. Mye av det vi hører av kunder som bruker Labb er mye og bløt avføring, dårlig pels, lukter vondt, luft i magen, hudproblemer. Dessverre er det ikke mange som vet at Labb er så dårlig som det er, fordi det vant den tv 2 testen for noen år siden. Den testen er kun basert på innholdsfortegnelse, og pris. Og dessverre ikke hvirdan fôret fungerer i praksis. Hvis man leser på innholdsfortegnelsen skal det ALLTID være kjøtt, fugl eller fisk som første ingridients for at det skal være et bra fôr. Mange kjøper også Labb fordi det skal være så billig, men hunden ender med å spise mer enn den hadde gjort med et kvalitetsfôr. Så i bunn og grunn så blir det ca like dyrt.

Back
Topp