Labb hundefòr.

gutt09jente11

Forumet er livet
Vi har fòret hunden vår på Royal Canin helt siden hun kom, valpefòr. Og hun fikk også det hos oppdretter. 

Nå er hun 14 mndr. og vi tenkte å prøve fòret Labb, da de selger det her i bygda, (må kjøre langt for å kjøpe noe annet). Og skulle gi det en sjanse, i tillegg er det under halve prisen..

Har nå brukt opp en sekk på 15 kg, og alt er bra, men pelsen er matt og ikke like fin som hun hadde før. 

Er det et dårlig hundefòr eller? Ser jo på sidene dems at de har fått mye skryt i tester og sånt..

Kommer nok til å bytte tilbake til Royal Canin, men tenkte å høre litt erfaringer?

Vi har en blandingshund, Border Collie, Gordon Setter og Cocker Spaniel. Ser ut om en liten Border Collie, og har aktivitetsnivå som en ;)

gutt09jente11 skrev:
Vi har fòret hunden vår på Royal Canin helt siden hun kom, valpefòr. Og hun fikk også det hos oppdretter. 

Nå er hun 14 mndr. og vi tenkte å prøve fòret Labb, da de selger det her i bygda, (må kjøre langt for å kjøpe noe annet). Og skulle gi det en sjanse, i tillegg er det under halve prisen..

Har nå brukt opp en sekk på 15 kg, og alt er bra, men pelsen er matt og ikke like fin som hun hadde før. 

Er det et dårlig hundefòr eller? Ser jo på sidene dems at de har fått mye skryt i tester og sånt..

Kommer nok til å bytte tilbake til Royal Canin, men tenkte å høre litt erfaringer?

Vi har en blandingshund, Border Collie, Gordon Setter og Cocker Spaniel. Ser ut om en liten Border Collie, og har aktivitetsnivå som en ;)

Jeg har hørt mye negativt om Labb.. Dårlig pels, hundene blir utrolig tørste av det.. Jeg holder meg langt unna:) tror du gjør lurt å bytte tilbake:)

Hunden vår gikk på labb da vi overtok henne, matt i pelsen, ekstremt mye avføring, den var gjørmegrønn og jeg sleit med å få alt i en neve. Hunden rekker meg til knærne så syns det kom litt vel mye ut!

Bytta og så det omtrent dag en på avføring og ganske fort på pelsen. Så at Labb vinner tester år etter år fatter jeg ikke..

Nei, dette høres jo ikke helt greit ut, da blir de tå kjøpe en ny sekk med Royal Canin til uka :) VELDIG fornøyd med det. :) 

Labb er et veldig dårlig for. Vår veterinær grøsser bare han hører Labb. En av sjefene for Labb satt i testpanelet har jeg hørt, så kanskje ikke så rart det kom høyt opp.

Det var ikke noe særlig nei, dumt det blir reklamert feil.. 
Hun har spist bare en sekk da, så det går vel fint :) 

Prøvde Labb på hunden jeg hadde før og han begynte å røyte noe så ekstremt av det og det varte helt til jeg bytta for igjen.

uff, har gitt bikkjen min Labb i et par år nå.. grøss, visste ikke at det var så dårlig i grunn. Tror vi skal ta å skifte til noe mer luksus til henne stakkars :(

Jeg tenkte også jeg skulle prøve Labb, men min hund nektet å spise det. Så vi bruker Royal Canin. Kjøper digre sekker av gangen:)

Ja, styr unna Labb og butikkmat. Ikke bra for pelsen what so ever:)

Hr brukt LABB på mine 3 hunder, og pelsen har vært flott. Det samme har apetitten, humøret, læreviljen og alt annet. Tror ulike hunder reagerer ulikt på all denne ulike maten.

Vi har vært fosterhjem for omplasseringshunder, og fikk vel hamret inn ganske kraftig at Labb var noe møkk vi aldri måtte finne på å gi dyra våre (ikke at vi hadde planer om det). Hun ene vi hadde mest med å gjøre sammenlignet det med å fóre unga dine med cheeseburgere på daglig basis.. Broren min gir Labb til sin hund og jeg har aldri vært borti noe som røyter såå mye, men han nekter å gå med på at det kan være fóret som har skylda...

Labb er møkkafòr. Jeg er overbevist om at min hund hadde ikke vært alergisk om hun hadde fått annet for når hun var liten. Labb er jo junkfood til hunder, med høyt saltinnhold som ødlegger nyrer osv.

Vi henta den nye valpen vår igår og de frarådet å bruke Labb for det ødela pelsen, gjorde hundene veldig tørste og fikk de til å bæsje mye mer.. Har alltid brukt Royal Canin på chihuahuaen vår, men på den nye schæferen fikk vi med et fôr som heter Happy Dog og er på samme nivå som Eukanuba.

Vi har alltid brukt labb og får kjempe skryt for glans i pelsen av vetrinærene. Røyter minimalt gjør han og. dette er en BC. har også fin avf og det er ikke mye som andre ref.til. men vår hund får kun hundefor da. ikke noe menneskemat.

Brukt labb i 7 år, ikke vært et problem noen gang!
Kjempe fint hundefor ihvertfall for våre hunder.

Prøvd et annet en gang da fikk hunden flass, masse. og diare.

Det er jo veldig individuelt hvordan en hund reagerer på foret. MANGE forer med Royal Canin og Eukanuba - det tåler ikke bikkja her, dårligere pels og avføring har han ikke hatt.

Her spises proplan og v&h, men ettersom han ikke legger på seg nok ble vi faktisk anbefalt Labb da det inneholder mer fett. Og det funker kjempefint på vår. Ikke noe dårligere pels og avføringen er som før :)

Generelt sett er Labb et ordentlig drittfór!
Min hund tålte det overhodet ikke. Jeg kjenner heller ingen som har hatt god erfaring med Labb.
Det er like ille som butikkfór. Mange hunder som funker bra på butikkfór også, men det betyr ikke at det er noe bra allikevel.

Overtok ei tispe som ble fort på labb. 
Hun mistet pels og pelsen ble stiv og ikke lang og glansfull som den var før.

Ja alle hunder kan reagere forskjellig på fòr men jeg hadde ikke valgt å kjøpe ett slik fòr til hunden når det er så mye negativt om det.

Godt du bytter tilbake til noe som virker for din hund ;)

Back
Topp