LaBambie

Uff da, stakkars mannen din! Pappan min har også UC, og han er fryktelig dårlig!
Han har gått på kortison for det meste, men denne vinteren har han gått på cellegift tabletter, og nå er han mye bedre!
Endelig kan han gå ut å gjøre litt! Men han sitter på do til ca 12 på formiddagen, også blir han bedre etter det!
Pappan min er trygda, men det er pga ryggen, men han sa at hadde han ikke blitt trydga pga ryggen, så hadde han blitt det pga sykdommen. (han blei trygda før han fikk sykdommen)

hvis han må operere og få stomi (utlagt tarm) så er det så mye bra stomiutstyr nå at han kan leve helt som normalt selvom [:)] det er ingen lukt eller annet så sant det ikke blir lekkasje. men hvis han får det utstyret som passer seg best, setter det på riktig og tømmer tidsnok så skal ikke lekkasje skje. ulcerøs colitt er vel en sånn sykdom som har rolige perioder og aktive perioder. Der man i de rolige periodene kan leve tilnærmet normalt mens de aktive periodene kan være tøffe.

lykke til [:)] håper de medisinene han får vil hjelpe han til å få det bedre

ORIGINAL: Labambie

ORIGINAL: Snuppo og Sneipen

Ka heter den cellegiften?
Eg har også gått på cellegift, (eller en form for cellegift) Den heter sendoxsan.

Remicade heter den. Som han fikk intravenøst. Og tar Imurel tabletter også. Pluss kortison pluss pluss pluss

imurel gikk jeg på når jeg var ferdig med sendoxan. og kortison (prednisolon) må jeg gå på resten av livet. (det e en møkkmedisin som virker bra)

Huff dette var trist lesning [&o] God bedring til mannen, håper de finner noe som bedrer!

Oi, dette har gått meg hus forbi.. Håper det går bedre med samboeren din veldig snart - og at dere tross alt får en god julefeiring.
God klem fra meg

Huff...god bedring til mannen din og klem til deg[:)]

Jeg har spastisk kolitt (irritabel tarm) Er helt forjævlig til tider[&o]

Back
Topp