La oss gjette...!

Frk Spent

Mai 2014 mamma :)
Mailykke <3
Det er så mange teorier om hvordan man kan lage ulike kjønn og dette har jeg alltid syntes vært intressant. Både med foreldrenes sexvaner ved unnfangelsen og spermens egenskaper (guttene er raskest - men jentespermen lever lenger) , familiære kjønnsdominans , dette med astrologiens påvirkning ol.

Så med noen av disse teoriene på bordet - hva tror dere skjuler seg i magehuset?

Har lyst til å oppdatere tråden etterhvert med hva vi tror og deretter etter OUL/fødsel for å se om det er hold i noe av dette.

Se denne linken for èn teori i det kinesiske fødselskartet.
http://www.babyverden.no/Gravid/Diverse/Gutt-eller-jente/Kinesisk-fodselskart/

Håper - Tipper - OUL/Fødsel​
Frk. Spent Håper - Tipper

Gjetter på en gutt her i hvertfall :)

Begrunnet i:
Kinesiske fødselskartet
Sex 1 gang før EL
Magefølelse og ønsketenkning :p

Må jo legge til at dette er bare på gøy og det viktigste for oss alle er å få et frisk barn uansett kjønn :D

I vår familie er det overflod av jenter i alle ledd og i sambo er det flest gutter så dette blir spennende :)

Om jeg skjønte det riktig, viser kartet at det blir gutt. Men da viser den jo også at forrige ble gutt, med det er jente :p hehehe

Jeg har ingen følelse men håper litt på en jente, siden jeg har gutt fra før.

Ut i fra kinesisk fødselskart så blir det gutt. Kartet stemte sist, da var det også gutt. Men da hadde jeg en bestemt følelse av gutt hele tiden.

På grunnlag av det med at sæden lever lengst om det er jente så tror jeg at dette blir ei jente. For jeg vet at vi ikke hadde sex når el skulle vært.. Nå kan jo el vært på et annent tidspunkt en hva jeg tror, siden jeg ikke testet etter el... Hmm... Jeg oppdaterer når hjertlyden er hørt! Det sies jo at hjertelyden kan si noe om kjønnet!

<3 Desember2008 <3
<3 Oktober 2013 <3

Jeg har en sterk magefølelse på at jeg får jente. Vet ikke helt hvorfor, bare føler det på meg ;) Også hørt at dersom man er mye dårlig i starten, blir det ofte jente. Vet ikke hvor mye hold det er i akkurat det, men det kunne iallefall bekreftet det jeg tror, siden jeg er skikkelig dårlig og føler jeg har alle symptomer som finnes
Jente eller gutt, dette barnet er uansett sterkt ønsket ❤

Jeg har en sterk magefølelse på at jeg får jente. Vet ikke helt hvorfor, bare føler det på meg ;) Også hørt at dersom man er mye dårlig i starten, blir det ofte jente. Vet ikke hvor mye hold det er i akkurat det, men det kunne iallefall bekreftet det jeg tror, siden jeg er skikkelig dårlig og føler jeg har alle symptomer som finnes
Jente eller gutt, dette barnet er uansett sterkt ønsket ❤

Oj!
Det lover bra for her er symptomene nokså milde :)

Jeg tror det blir jente ettersom denne graviditeten er VELDIG forskjellig fra første gang :)

Sex hver dag rundt eggløsning så det blir vel gutt da.. Har gutt fra før og.

Denne gangen har jeg en følelse på gutt, men "kroppen" sier jente igjen.
Kinesiske fødselskart sier både gutt og jete utifra hvilken side jeg bruker...

Men kommerjo på det samme hva et er bare det er friskt

Kinesisk fødselskart sier jente. På min side er det jentegenet som råder, mens på hans side er det guttegenet. Så jeg aner ikke :S Får se an hvordna magen utvikler seg etterhvert - mamma har alltid vært fast bestemt på at en spiss mage betyr gutt, mens en rund mage (som starter bak på ryggen liksom) er jente! :-)

Forrige gang visste jeg fra første stund at det var ei jente, og det stemte. Denne gangen har jeg ikke så sterk magefølelse på hva det blir. Men ifølge kartet blir det ei jente til. Kartet viste forøverig jente forrige gang også.

Jeg tror kartet viser gutt, men er litt usikker på når jeg hadde EL.
Har ingen spesiell følelse på hva det kan være :)
Vi har en gutt fra før, så det er akkurat det samme for oss hva det er, så lenge han/hun er frisk :)

Har gutt fra før, og det stemte ikke med det kinesiske kartet. Stemmer det denne gangen blir det gutt :) Selv håper jeg jo litt på jente siden vi har gutt fra før... Men det spiller ingen rolle :) Magefølelsen sier gutt.
Men jeg fant vel ut at el var noen dager senere enn jeg trodde, så "aksjene" lå noen dager og ventet på egget, så da kan det jo fort bli jente.. Så langt er svangerskapet veldig likt som sist med tanke på symptomer, bare at kvalmen kom litt før, men har også avtatt veldig allerede... Nesten ikke - eksisterende faktisk... Så syns det tyder på begge kjønn :p Kanskje det er to? Sjangsen for det er hvertfall stor med så mange tvillinger i familien :) Blir spennende å se!

I følge det kinesiske kartet, får vi en jente :) har en følelse av at det blir en jente også.. Men man vet aldri, blir glad uansett kjønn :)

Jeg tror vi får ei jente til :) Men uansett om det blir gutt eller jente så blir vi like glade :)

I følge det kinesiske kartet får vi jente, og det er det jeg har på følelsen og. Men sånn innerst inne håper jeg litt på at vi får gutt siden vi har en jente fra før :)

hmmm vanskelig å si egentlig for jeg har litt tru på jente egentlig men så har jeg også litt tro på gutt, tror det er mest fordi jeg tror jeg bare kan lage gutter hehe vet ikke hvorfor...
kinesiske fødselskartet sier gutt, men sist sa det jente og da ble det jo gutt...

ønsker meg litt jente siden vi har gutt fra før, men blir glad for gutt også jeg :-)

Jeg har gutt og jente fra før og jeg føler det blir ei jente til! Det kommer nok av at jeg er like dårlig form som sist :p

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Karte sier gutt, jeg sier jente :D

Back
Topp