La baby gråte?

Bokstavkjeks

Gift med forumet
Januarskatter 2015
Desemberskattene 2014
Sommerfuglene 2017
Hva syns dere om det? Nå har hun begynt å gråte å roer seg bare hos meg å ikke når jeg legger henne ned igjen .. Å orker ikke å ha det sånn at hun kun sover på meg og ikke i senga/lekegrinda ..... Får høre at "la baby gråte, hun tester deg å blir avhengig når du kommer så fort hun gråter" .... Jeg vil ikke ha henne totalt avhengig av meg, men jeg klarer ikke la hu ligge å gråte heller .. What to do?

Jeg pleier å la babys ligge å gråte litt.. Men så har jeg to barn ig masse som skal gjøres, så jeg kan ikke ta henne hele tiden.. Alternativt kan du jo anskaffe bæresjal?

Jeg mener personlig at man ikke skal la dem ligge alene om de gråter. De klarer ikke å utrykke seg på noen annen måte enn gråt, så synes man skal høre på dem.
Har selv vært igjennom noen perioder nå, hvor han gråter en del og bare vil være hos meg, men det går over.
Har lest ett sted at babyer går igjennom mange faser, og noen ganger trenger de rett og slett mer nærkontakt av mammaen sin.

Får hele tiden høre av moren min at babyen min er bortskjemt. Men jeg har rett og slett ikke hjerte til å høre på at han gråter og har det ondt.

Nei jeg er litt der dere begge sier .. Jeg har to andre unger i hus som krever sitt, og en hel haug av ting som må gjøres i huset .. Så har ikke tid til å holde hun hele tiden ..
Men så tenker jeg også at siden hun gråter å blir rolig hos meg med en gang så er det tydeligvis et behov hu har for hu sov godt i lekegrinda i 3 uker uten å gråte.. Så nå trenger hu meg føler jeg da, men samtidig så har jeg så mye å gjøre hehe ..
Jeg har ikke hjerte til å overse gråten hennes, det skjærer i hjertet mitt :p

Pluss at elsker jo å se på hu, hu er jo verden min så jeg syns jo samtidig det er kjempe koslig å kose med hu hihi

Jeg har lest at babyer ikke kan bli bortskjemt. De skjønner ikke en gang at de er en person, og da tenker jeg at de i hvert fall ikke kan bruke gråt for å få vilja si slik en 3 - åring kan. De kan jo bare kommunisere med gråt. Er mye som kan være galt. Trøtt, trenger kos, føler seg alene, sulten, varm, våt bleie osv. Jeg personlig synes ikke man skal la ungene gråte fordi det "sunt". Har man derimot mye å styre med, og andre barn i tillegg så skjønner jeg jo selvsagt at man ikke alltid kan plukke opp babyen med en gang. Men sånn i prinsippet synes jeg de skal slippe å gråte så langt det lar seg gjøre :)

Jeg liker ikke å la henne gråte. Jo flinkere jeg er til å ta signalene hennes å tar henne gør hun gråter. Jo mindre ganger og tid bruker hun på gråt. Av og til hjelper ingenting eller jeg ikke rekker. Men sånn er det bare. Og i biøen når vi kjører. Jeg kan ikke stoppe konstant. Men jeg lar ikke henne skrike hvis jeg kan gjøre noe med det. Barna trenger perioder med nærhet. Det er fordi dem blir trygge og når dem blir trygge, blir dem selvstendig.

Jeg liker ikke å la henne gråte. Jo flinkere jeg er til å ta signalene hennes å tar henne gør hun gråter. Jo mindre ganger og tid bruker hun på gråt. Av og til hjelper ingenting eller jeg ikke rekker. Men sånn er det bare. Og i biøen når vi kjører. Jeg kan ikke stoppe konstant. Men jeg lar ikke henne skrike hvis jeg kan gjøre noe med det. Barna trenger perioder med nærhet. Det er fordi dem blir trygge og når dem blir trygge, blir dem selvstendig.
Ja for må jo være kos å nærhet hu trenger når hun er mett, ny bleie å ikke sliter hu med magen heller å da vil jeg ikke la hu ligge

Jeg syns ikke noe om at de skal hylgrine men her også skriker han så han blir helt blå og svetten spruter når han blir lagt ned. HS ba meg la han skrike litt på dagtid, men jeg har prøvd det nå og til slutt så mister han nesten pusten, bare hiver etter luft og da MÅ jeg jo ta han. Ennå jeg har ikke latt han ligge mer enn ca 5 min. Så jeg også begynner å bli ganske rådvill:(

Her er jeg så heldig at jeg kun har et barn å ta meg av, men det hender likevel at han trenger meg mens jeg er opptatt med noe. Da pleier jeg å gjøre et poeng av å svare ham, snakke rolig til ham til jeg kan ta ham opp for kos. Jeg håper at dette gjør at han ihvertfall føler seg sett, hvis så små barn kan ha noe begrep om sånt. Har ikke hjerte til å bare la ham gråte, og ihvertfall ikke hvis han begynner å hikste eller slite med å trekke pusten.

Jeg er rimelig rask til å plukke han opp når han gråter. Og han sovner aldri alene, og sover mye dypere når han ligger på brystet mitt.

Derfor blir det mye kos og lite husarbeid når jeg er alene. Men jeg trives med det, og har tid til det. :) Skjønner at ikke alle kan ha det slik med flere barn i hus. Men jeg mener uansett at barn ikke skal gråte bare for å gråte. Og jeg mener så små barn ikke kan skjemmes bort med kos og nærhet. :)

Jeg personlig lar ikke min gråte særlig. Er bare når jeg lager flaske og holder på med varmt vann ol. At han ligger for seg selv å ofte griner. Men han er så liten enda, å tror faktisk de trenger nærhet og kos en stund til før vi kan forvent at de skal kunne ligge for seg selv og sovne for seg selv. Jeg klarer uansett ikke å la han ligge å gråte. Så bæresele er gull her i hus på slike gråte dager.

Nei huff, ikke la baby gråte! Frem til 3 mnd alderen blir de ikke skjemt bort. Og uansett: hvem skades av å få for mye kos?
Min skriker bare jeg prøver å legge henne fra meg, er så frustrerende og slitsomt. Men vi må jo bare tåle det, så bærer henne og har henne på oss døgnet rundt.
Tenker at dette er en kort periode.

Godt å lese så mange føler og tenker likt som meg :) føler at folk "dømmer" meg fordi jeg plukker hu opp når hu gråter, men jeg klarer ikke la vær jeg altså! De sier liksom at det er feil av meg å gjøre fordi da blir hu så avhengig av meg, men stakars liten baby må da få kos av mamman sin når hu trenger det

Godt å lese så mange føler og tenker likt som meg :) føler at folk "dømmer" meg fordi jeg plukker hu opp når hu gråter, men jeg klarer ikke la vær jeg altså! De sier liksom at det er feil av meg å gjøre fordi da blir hu så avhengig av meg, men stakars liten baby må da få kos av mamman sin når hu trenger det

En baby er og skal jo være avhengig av deg :)

Jeg lar han ikke ligge å gråte nei, mange som sier at han blir skjemt bort....men jeg synes ikke man kan skjemme bort en så liten baby. Selvfølgelig hender det at han gråter litt før jeg får tatt han opp, om jeg hjelper storesøster med noe el. Men hun synes det er værre enn meg at han gråter. "Ta han opp da mamma" sier hun ;) Det er så kort periode det er sånn, så jeg prøver å bare nyte det og kose med den lille klompen:)

Her ligger han å gråter kun når jeg er midt i bleieskift med 2 åringen eller slike ting.
Ellers så får han kos hver gang han "ber" om det

Jeg tror ikke spedbarn er i stand til å "teste" foreldrene sine. De er altfor små til det. Tror ikke heller at de kan bli bortskjemt på nærhet.

Men at de gråter litt har de ikke vondt av, de må jo bare vente på sin tur i blant. Å la dem gråte bare for gråtens skyld er jeg i mot - gi dem nærhet når man kan, mener jeg :)

Back
Topp