Løvstek-inspirasjon

SloppyJane

Gift med forumet
Himmelbarn
Novemberlykke 2020
Tips til tilbehør til løvstek? Vi har vanligvis pommes frites og bernaisesaus. Dritkjedelig.

Ris og peppersaus?

Vi hadde i noen år ris og stekt egg. Og salat.

Stekte poteter er også godt til. Og div grønnsaker

Ris og peppersaus?

Vi hadde i noen år ris og stekt egg. Og salat.

Stekte poteter er også godt til. Og div grønnsaker
Stekte poteter er godt. Hva slags grønnsaker er godt inntil?

Stekte poteter er godt. Hva slags grønnsaker er godt inntil?
Spørs hva du liker. Min første tanke er kanskje sopp og paprika. Jeg liker ikke det så jeg spiser det ikke da. (jeg foretrekker salat og tomat heller, kaldt)

Spørs hva du liker. Min første tanke er kanskje sopp og paprika. Jeg liker ikke det så jeg spiser det ikke da. (jeg foretrekker salat og tomat heller, kaldt)
En god grønn salat er jo egentlig å foretrekke.. selv om stekt sopp aldri er feil heller :D

Sopp som stekes til den blir crispy, stekte aspargesbønner, karamellisert løk, røstipoteter, hasselbackpotet, ris, fløtesaus, sjy. Det jeg kom på i farten :)

En god grønn salat er jo egentlig å foretrekke.. selv om stekt sopp aldri er feil heller :D
En god, grønn salat er den beste måten å spise grønnsaker synes jeg. Bedre enn alle varme jeg kommer på.

Ris, bernaise, og en digg salat

I pitabrød med pommfri og salat. Kanskje noe kebabsaus?

Fløtegratinerte poteter, stekt sopp og løk, salat med det man liker :)

Hasselback poteter! Og peppersaus ❤

Vi har pleid å ha søtpotetpommesfrites, stekte poteter/vanlig pommes frites eller fløtegratinerte poteter.
Som andre grønnsaker har vi salat med cherrytomater, fetaost, pinjekjerner eller valnøtter, salat, agurk og avokado. Eller hva annet som måtte være i kjøleskapet. Granateple er også godt å ha oppi salaten.

Eller så kan man ha ovnsbakte rotgrønnsaker.

Lager fløtesaus i den panna jeg steker løvbiffen i.

Sellerirotfries, stekt sjampinjong og peppersaus.

Eller en veldig enkel salat bestående av kinakål, mye agurk i terninger, stekt sjampinjong og masse fetaost. Oljen til osten som dressing :-)

Back
Topp