Løsning av morkake

Hummus

Andre møte med forumet
Nå er jeg kanskje i overkant hysterisk her, men i stad strakk jeg meg brått bakover for å hente noe. Det gjorde ganske vondt, og jeg har hørt fra gammelt av at man ikke skal strekke seg for mye fordi morkaken da kan løsne. I dag sier man jo at dette går fint og at litt strekk bare er bra - men dette var en slikkelig hard og brå bevegelse som gjorde vondt, og jeg ble plutselig veldig bekymret. Nå føler jeg meg jo naturligvis veldig øm i det området det skjedde, og det stikker litt. Det er jo sånn det er å være gravid, det stikker og strekker, men det kan jo skje at morkake kan løsne ved f.eks slag, ulykker og fall.

Noen som har noen betryggende ord på lur, eller bør jeg kontakte lege dersom ømheten fortsetter? Har lest at man ikke nødvendigvis blør fordi blodet samler seg inni livmoren. Litt på tuppa!

Nå er jeg kanskje i overkant hysterisk her, men i stad strakk jeg meg brått bakover for å hente noe. Det gjorde ganske vondt, og jeg har hørt fra gammelt av at man ikke skal strekke seg for mye fordi morkaken da kan løsne. I dag sier man jo at dette går fint og at litt strekk bare er bra - men dette var en slikkelig hard og brå bevegelse som gjorde vondt, og jeg ble plutselig veldig bekymret. Nå føler jeg meg jo naturligvis veldig øm i det området det skjedde, og det stikker litt. Det er jo sånn det er å være gravid, det stikker og strekker, men det kan jo skje at morkake kan løsne ved f.eks slag, ulykker og fall.

Noen som har noen betryggende ord på lur, eller bør jeg kontakte lege dersom ømheten fortsetter? Har lest at man ikke nødvendigvis blør fordi blodet samler seg inni livmoren. Litt på tuppa!
Sniker
Hvis morkaken løsner begynner det garantert å blø på utsiden :) hadde det vært slag eller fall ville jeg ha kontaktet lege, men når det kun er du som har strekt deg er det nok lite vits :)

Jeg vil ikke tro det har skjedd noe farlig, du har nok bare fått en strekk :) Men selvfølgelig - om du har veldig vondt og er bekymra så ringer du føden og hører med de :)

Hei. Forstår godt din bekymring, men løsning av morkake skal ofte litt mer alvorlig medisinsk tilstand til eller det faktum at man er utsatt for større skade altså fall som er traumatisk, stort slag mot magen osv. Dette går nok bra skal du se :) men har du mye smerter eller er veldig urolig ta en telefon til føden og snakk med de. Det skader ikke å høre med de. Bare pust rolig og dypt :Heartred Klem

Sniker.

Vil bare si at jeg unngår å strekke meg så mye som mulig, for jeg får så fort kramper og vondt i musklene i magen. Det stikker skikkelig til, og gjør at jeg må bøye meg godt over i flere minutter når det skjer.
Så det kan godt hende det er det som skjedde deg. Morkakeløsning krever nok mye mer enn bare å strekke seg litt.

Jeg trener en del i svangerskapet pga bekkenløsning og det skal en del til. Sist svangerskap var jeg i en bilulykke. Da ble jeg undersøkt for om morkaken hadde løsnet. Så det skal en del traume til for at det skjer i tillegg til at det som oftes vil blø. Jeg merker at det strekker og kneppes i livmoren min. Jeg syns det er ubehagelig og er redd det vil føre til at vannet går :hilarious: Så det er nok vanlig :D

Takk for svar alle sammen! Føles betryggende å ha dette forumet som et støtteaparat :) Regner med at det gikk fint da jeg føler meg bra, ikke har hatt blødninger og ungen er aktiv som vanlig. Hjalp veldig med beroligende ord fra dere :) Følte meg ganske hysterisk, haha!

Takk for svar alle sammen! Føles betryggende å ha dette forumet som et støtteaparat :) Regner med at det gikk fint da jeg føler meg bra, ikke har hatt blødninger og ungen er aktiv som vanlig. Hjalp veldig med beroligende ord fra dere :) Følte meg ganske hysterisk, haha!
Du er ikke hysterisk! Vi har «alle» vært der :happy: Det føles skummelt å være gravid da alt er nytt og ja selv om Internett er bra så er det også mye skummelt man leser der. Godt å høre dere har det bra nå :Heartred Ha en fin søndagskveld

Back
Topp