Løs mage

Helenemor

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Lille har, siden vi begynte å øke måltidshyppigheten, og forsåvidt, -mengden, hatt mellom 3 og 5 bæsjebleier per dag. Disse er stort sett relativt faste, for å forklare konsistensen, så kan jeg si det som at en voksen person har bæsjet og satt seg på det etterpå (æsj, jeg vet..:p). Når vi begynte med fast føde, og da spesielt grøt, for et par måneder siden, var han hard og treg i magen, men nå virker det nesten som at alt går tvers gjennom. Det er ikke flytende og han må "trøkke" når han skal ha det ut, så jeg får meg liksom ikke til å tro at det er diaré heller..
Noen som kjenner seg igjen?

Kan det være tenner på vei? Google 'tannbæsj' :)

Hm, kunne vært det, men det høres ut som det skal være "løs, illeluktende, syrlig", og det stemmer ikke helt. Avføringen er relativt fast, men kommer ofte :) Har vart en uke ca, så ville vært rart om det var på grunn av tenner..(tror jeg :p )

Hm, kunne vært det, men det høres ut som det skal være "løs, illeluktende, syrlig", og det stemmer ikke helt. Avføringen er relativt fast, men kommer ofte :) Har vart en uke ca, så ville vært rart om det var på grunn av tenner..(tror jeg [emoji14] )
Høres ikke helt ut som det nei :) kanskje han bare har behov for å tømme seg oftere nå når han spiser mer? Merker at min lille og må oftere bæsje enn før nå når han spiser fast føde. Vi må gi malt og sviskemos for at det ikke skal bli full stopp. Så her er det nesten enten eller :)

Høres ikke helt ut som det nei :) kanskje han bare har behov for å tømme seg oftere nå når han spiser mer? Merker at min lille og må oftere bæsje enn før nå når han spiser fast føde. Vi må gi malt og sviskemos for at det ikke skal bli full stopp. Så her er det nesten enten eller :)

Når vi snakker om det, så kan det faktisk ha en sammenheng likevel.. Poppet frem en kant av en liten tannebiss her i morges, så vi får se om det har noe å si for magen!
Ja, jeg har tenkt det samme. Det eskalerte jo veldig når han begynte med 4 måltider om dagen :) Ja, jeg har gitt både aprikos og sviske, men det har jeg måttet kutte ut nå, da blir det rett og slett for løst! :) Ja, er vel ikke helt uvanlig det der. De får vel litt sjokk, disse små magene!

Back
Topp