Løs mage

krølltoppa

Elsker forumet
Er det vanlig å ha løs mage i svangerskapet?

Jeg har de to siste dagene slitt med løs mage, får først vondt i magen og så må jeg gå på do.
Eller er det rett og slett diarè? Greit å vite for de andre i familien, om de kan bli smitta.

Beklager ekkelt spm, men jeg lurer bare :)
 
Det dukka opp grådig mange tråder om dette, veit ikke hva som skjedde der men. Hvis jeg får noen svar, svar på denne :)
 
jeg sliter eggentlig med det motsatte. men tror ikke det er unormalt med løs mage. samtidig kan jo det komme av andre grunner. har ikke ett ja/nei svar t deg desverre :/
 
Jeg har også hatt dette flere ganger dette svangerskapet, fått skikkelig vondt i magen og løs mage etterpå. Her har det skjedd spesielt på natten, opp til flere ganger..
 
maten bruker dobbelt så lang tid gjennom fordøyelsessytemet nå, leste jeg på babyverden en dag. Så da er det kanskje ikke så rart at magen blir litt ustabil? Kjør på med hånddesinfisering noen dager om du er redd for smitte, så finner du vel ut årsaken :) er det magevirus skal det vel gå over iløpet av noen dager?
 
Oi,rart du skulle lage tråd om det akkurat nå... Jeg har vært veldig hard i magen i lang tid nå, men plutselig har jeg fått løs mage..de 2 siste dagene :/ Det er kanskje normalt? hmm..
 
Var veldig løs i magen forrige svangerskap. Denne gangen er det egentlig motsatt. Jordmoren min da sa at er ofte var enten/eller i svangerskap, siden systemet jobber så tregt. Begge deler like normalt. :)
 
Alt er normalt har jeg lært! =)))) Såsant det ikke er diare så  går det bra. Er det langvarig diare finnes det en drikk på apoteket man kan ta som er spesielt for gravide. man mister jo en del væske når man har diare og det er ikke direkte bra.
 
Så "greit" at flere har slitt med det samme, nå blei j roligere :)

Da slår j meg til ro med at dette er normalt, det er jo som noen sier at magen bruker jo lengre tid på å fordøye maten og det kan bli litt for mye for kroppen.
 
Løs mage hver morgen her, vært sånn i flere uker. Er nok ikke noen fare! =)
 
Back
Topp