Løs hund!

A.Msinmamma

Glad i forumet
Er det noe som kan gjøres med en nabo som har en hund som alltid går løs?Som er på vår eiendom hele tiden, som har skada ett av våre dyr og som har skremt dattera mi så hun tør faktisk ikke være ute hjemme lenger?
Har pratet med politiet men vet ikke hva dem har tenkt å gjøre...
Har selfølgelig pratet med eieren og han bare ler av meg å ser ikke problemet med at hunden er løs...

Looong story men dette var en oppsummering, noen som vet hva jeg kan gjøre??

Hvis den har skadet et av deres dyr har du lov til å skyte hunden i nødverge.(Tror jeg) Litt drøyt kanskje, men kanskje et varselsskudd kan vekke eiern litt?
Hvis en fremmed hund hadde kommet på vår eiendom og skadet et av våre dyr hadde jeg ikke vært nådig..

Hvis du tør så kan du fange den og levere den til viking. Da koster det vel 750,- for eiern å hente den ut igjen. Gjør du det mange nok ganger så skal du se at hunden plutselig får en hundegård ;)

Ser du har snakket med politiet, men... Har du anmeldt? Om ikke syntes jeg du skal gjøre det, det er båndtvang store deler av året og hele året på tettbebygde strøk (rett meg om jeg tar feil) Politiet henlegger kanskje saken, men da har ihvertfall nabo`n din fått en anmeldelse på seg og skjønner kanskje at dette plager dere :)

Levere til viking ja, det var lurt!Det blir gjort neste gang!
Ikke noe problem å fange den når vi kommer mot den så legger den seg ned, ruller å tror den skal bli kost med...

Eier vil nok ikke ta en anmeldelse en gang seriøst, han har rett å slett ingen forståelse for at vi ikke vil ha hunden her...

Synes synd på jenta mi som ikke tør å være ute her en gang!Da må jeg være rett ved henne hele tiden!

Men da blir det viking neste gang, hehe, tipper han kanskje blir lei det!

Takk for råd!

Hehe. Da må du oppdatere oss senere om eierns reaksjon :D
Kan jo bli litt underholdende ;)  Er jo uansett ikke holdbart for dere eller jenta deres å ha det sånn. Håper det løser seg for dere, og at eiern enten binder hunden eller bygger hundegård :)

Du kan sende inn klage til kommunen tror jeg? Synes det høres litt rart ut, men mener å huske at noen har nevnt det for meg før. Evt. anmelde det. Da kan eier få beskjed om å "sikre" hunden sin eller kvitte seg med den..

Vi hadde tilsvarende problem med en nabohund,og den var faktisk ikke snill.. Den hadde som mål å drepe alle hannhunder i nabolaget,og unger var til for å jages. Den skambeit meg i hånden,og jeg var GLAD for at det var meg og ikke en unge.
Vel,etter å ha snakket med eieren gjentatte ganger - like effektivt som å snakke til veggen - giikk jeg til ham og sa - "Sånn mellom oss to ,jeg vil bare at du skal vite at neste gang den bikkja kommer etter meg kommer jeg til å ta den med meg,å få den sendt til en helt annen kant av landet! Ikke via Falken eller politi,men via et vennenettverk som gjør at du ALDRI vi se den bikkja igjen! Og om du beskylder meg for noe kommer du ingen veg,for ingen vil vite hva som har hendt - bare du..."
Bikkja ble stående i løpestreng etter det... Så jeg tror jeg fikk forklart meg på en ordentlig måte.
Den bikkja bodde slik til at ungene måtte gå forbi huset dens til og fra skolen .

Micamor kanskje du må komme å ta en slik alvors prat med han her å!
For jeg kunne like gjerne stått å prata med veggen!

Godt det ble en løsning hos dere da!!

Back
Topp