Lørdagsmiddagen?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet Opprettet
Nam! Hvordan lager du maispure?
Veldig enkelt, smelt litt smør i en panne og har en boks mais oppi.
Stek under omrøring til de begynner å lage poppelyder.
Hell over en passe skvett fløte og kok opp.
Ha i en blender og kjør glatt, smak til med salt og litt kajennepepper.
Blir den for stiv tar du bare litt mer fløte oppi.

Dersom du heller ønsker en maisgrateng ikke en pure, rører du inn like mye mais som du stekte, har det i en ildfast form, har litt ost oppå (jeg syns det er best med parmesan eller vellagret Jarlsberg) og setter i ovnen på 200 grader i en 20 minutter

Veldig enkelt, smelt litt smør i en panne og har en boks mais oppi.
Stek under omrøring til de begynner å lage poppelyder.
Hell over en passe skvett fløte og kok opp.
Ha i en blender og kjør glatt, smak til med salt og litt kajennepepper.
Blir den for stiv tar du bare litt mer fløte oppi.

Dersom du heller ønsker en maisgrateng ikke en pure, rører du inn like mye mais som du stekte, har det i en ildfast form, har litt ost oppå (jeg syns det er best med parmesan eller vellagret Jarlsberg) og setter i ovnen på 200 grader i en 20 minutter
Nam! Høres godt ut!
Har du prøvd å lage det med fersk mais, og ikke fra boks?

Taco til hele familien [emoji4]
Hadde ravioli i går, så da er det lov [emoji6] (ikke for det. Hender at vi har taco to dager på rad også...)

Vi har aldri taco på fredager, det orker jeg rett og slett ikke å lage etter en lang uke, så tenkte rett og slett ikke over begrepet "fredagstaco" [emoji14]
Dersom vi har det pleier vi å ha det på en søndag
Vi og har det sjeldent på fredager, men broren til samboeren min blir alltid så overrasket når han hører at det er mulig å ha taco andre dager enn fredag. For de er fredagdtacoen hellig [emoji4]

Vi og har det sjeldent på fredager, men broren til samboeren min blir alltid så overrasket når han hører at det er mulig å ha taco andre dager enn fredag. For de er fredagdtacoen hellig [emoji4]
Skjønner meg ikke på slike folk..
Jeg er så himla vrang at jeg nektet plent å ha taco på en fredag. På pur f har vi det gjerne på en mandag. Men jeg er ikke noe glad i taco så det blir ikke så ofte..

Skjønner meg ikke på slike folk..
Jeg er så himla vrang at jeg nektet plent å ha taco på en fredag. På pur f har vi det gjerne på en mandag. Men jeg er ikke noe glad i taco så det blir ikke så ofte..
Kan ha taco hver dag jeg.. med fisk en dag, så kylling, svin og kjøttdeig [emoji4] og sikkert vegetar og... Taco [emoji173][emoji173][emoji173]

I går ble det hjemmelagde kyllingburgere

Back
Topp