Lørdagsmiddag med barn

Boblefrua

Forumet er livet
Spiser dere sammen?

Hører flere som Ikke gjør det . Barn spiser først og foreldrene etterpå.

Stortsett ja :) hender noen ganger at vi lager biff eller noe etter leggetid.

Oftest det ja.

Hender vi vil ha biff og fløtegratinerte poteter. Det liker ikke barna da ;) Så da får de velge noe de vil ha til middag også har jeg og mannen en "date" på kvelden.

Som oftest spiser vi sammen. Av og til kan eldste få mat tidligere og så kan vi lage noe på kvelden, men 6-åringen vår spiser biff hun og :)

Vi spiser alltid middag sammen. Ofte så blir den senere på lørdag. Ungene her spiser gjerne biff med rødvinsaus.

Vi spiser alltid sammen, men noen ganger spiser ikke vi så mye fordi vi skal lage noe senere, men litt spiser vi alltid :)

Ja. Men forskjellen er at på lørdager spiser vi foran tv i stua. Til fantorangen og barnetv med godteri etterpå. Så fortsetter vi tv-kosen etter de er lagt, eldste er i perioder oppe litt lengre hvis det er noe intr for han på tv. Feks 71grader nord likte han. Stjernekamp og skal vi danse er ikke like intressant. Men etter ungene er i seng fortsetter vi med godis, mat spiser vi sammen. Det kan jo hende vi kommer til å lage risengrynsgrøt tidligere og så "lørdagsmiddag/kvelds" senere på kvelden, men det må bli når ungene legger seg senere.

Vi lager ofte litt lettere type mat, som guttungen liker også spiser vi sammen alle sammen. Også lager vi ofte noe etter at han har lagt seg. Guttungen er bare 15 måneder da, så ikke all mat han spiser så veldig mye av, også er det deilig for oss voksene å spise et måltid alene innimellom:)

Spiser alltid sammen. Synes det er superkos :) Men nå er våre barn 6 og 7 år, kan skjønne at man velger å gjøre det annerledes når man har en baby som legger seg 18-19 tiden. Helgekosen er hellig hos oss, og vi liker alle 4 å spise sammen. Føles rart å skulle la dem spise først, også vi etterpå.

Som regel spiser jeg og mannen alene på lørdags kveld.

Det er jammen meg deilig å ha en middag i uka som er bar er bare vår. Vi spiser gjerne noe ekstra godt, ser film og koser oss.

Jenta vår spiser middag til vanlig tid, gjerne mens hun ser barne-tv. På den måten er lørdagsmiddag ekstra kos for henne også. :) Jeg pleier å koke pasta, pølse eller gi henne rester fra kjøleskapet.

Skader nok ikke at vi en gang i uka spiser hver for oss. ;)

Spiser alltid sammen. Noe annet er utenkelig for oss.

Ja her spiser vi det samme og sammen :) men kan jo hende jeg lage litt sånn mer voksen mat til meg og mannen etter leggetid for tulla da I og med at vi alltid spiser middag ved 16 tiden :)

Som regel spiser jeg og mannen alene på lørdags kveld.

Det er jammen meg deilig å ha en middag i uka som er bar er bare vår. Vi spiser gjerne noe ekstra godt, ser film og koser oss.

Jenta vår spiser middag til vanlig tid, gjerne mens hun ser barne-tv. På den måten er lørdagsmiddag ekstra kos for henne også. :) Jeg pleier å koke pasta, pølse eller gi henne rester fra kjøleskapet.

Skader nok ikke at vi en gang i uka spiser hver for oss. ;)

Samme gjør vi :)

Vi spiser alltid risgrøt med spekemat ca kl 15.00. Så spiser ofte jeg og mannen noe godt på kvelden i tillegg :)

Alltid sammen, men enkelte lørdager det blir 2 middager.

Som i dag. Vi har allerede fått servert tacograteng, men vi spiste alle. Ble en slags sen lunsj for oss voksne.
Så har jeg hørt noe rykter om biff i kveld.

Back
Topp