Lørdagsmaten

Frøya

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Sommerfuglene 2017
Lika dåke å laga ekstra god middag/kvelds på lørdagen? :) Syns da e kjekt å gjera litt stas på helgo, har heilt fri helg so da blir både tid å hygge på kjøkkenet:) Ikveld tenkte eg å laga biff med fløtegratinerte potete. Har og ett par hansa null ( alkoholfri øl) på kjøl!:) Kan ikkje sei eg savna å gå ut på fest heller.. ;)
Ka ska dåke laga ikveld? Syns dåke da e kjekt å laga litt bedre mat i helgene? :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har alltid noe ekstra godt i helgene :) men vi spiser stort sett mat vi liker i ukedagene også. I dag er det enchiladas sist vi laget det klarte jeg ikke å spise det, nå hat vi litt mindre krydder og litt mer utvannet håper det hjelper :)

Vi har det av å til men idag ønsket storesøster seg Spagetti så da ble d d. Hadde sushi igår å blir enten det eller ovnstekt salmalaks imorgen

Idag griller vi helstekt ytrefilet av svin med stekte potetbåter, grillede maiskolber, løk og kantarellsaus til.

Imorgen blir det ørret som er fisket på hytta, surret i panna med seterrømme, blomkål og hjemmelaget potetmos. Så litt ekstra helgekos blir det her ja :)

Vi bestilte pizza i dag, men har ofte ikke spesielle middager i helgene. Livet er hektisk med små barn, og de er litt for små til at det er viktig for dem med sånne typiske lørdagsmiddager. Søndager er vi slitne etter helga, pluss at vi ofte er i kirka på formiddagen, så da gjør vi middagen veldig enkel. Så prøver vi heller å ha ordentlige middager i uka. Pga at jeg har vært uvel og kvalm en stund så har vi hatt middagene jeg har klart å spise. Heldigvis noe nytt hver dag.

Syns da e vikti å ha gode middagar i vekene og. Hvis da e noke sånn som kjøttkaker, lapskaus eller andre rettar som tar mykje tid, pleie me å laga i større mengder so me har iallefall i to daga:) Viktig å kosa seg, men med 3 daga i veko med jobb te 18.00 + 25 min kjøring, blir da sjølvsagt begrensa;) Derfor syns eg da e ekstra vikti med god mat no i helgene, å no når eg eg e gravid so e da stort sett mat eg tenke på;) :P

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi pleier å ha annen type mat i helga. Til frokost lager vi rundstykker og te, og fredag eller lørdag har vi noe godt til middag. Lasagne, taco, biff, sushi, pizza.. i hverdagene er det mer enkle og mindre kaloririke retter. Mm, nå fikk jeg lyst på sushi :) :)

22.02.2015 ♡

Fredag og lørdag pleier eg og mannen å kose oss med god mat etter ungene er lagt seg ( dei er 3 og 5). Godt med litt matro og voksentid:)

Vi prøver å kose oss med noe godt på lørdagene, men er ikke bestandig vi orker på det. Igår spiste vi ei deilig gryte med svin indrefilet, løk, sopp, paprika, fløte og krydderost! Heelt himmelsk med potet eller ris ved siden av :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Alltid god mat lørdagen.

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Back
Topp