Lørdagsgodt

• Trådstarter Trådstarter Moderator Eve
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Eve

Guest
Kjøper dere lørdagsgodt til barna?
Får de bestemme selv?
For Ca hvor mye?

Her i huset praktiserer vi ikke lørdagsgodt. Koser oss med litt godis når det faller inn sånn istedenfor. Hva med dere? :)

Frøkna får kinderegg eller Gomp på lørdagene, ikke ellers i uka. Er bare 3 år uansett [emoji4]

Litt begge deler. Hvis vi driver med mye i helgene så blir det lite godteri og de kan da kanskje få litt i uka

Om vi handler på lørdager, får de ofte velge noe selv. Hvis ikke får de noe vi har i skapet. Gjerne litt potetgull og en kjærlighet kanskje. Hender vi dropper lørdagsgodt, hender de får litt på fredagen.

Lørdagsgodt er fast takst, veldig sjelden de får godteri andre dager i uken.

Lille får som regel ei eske gomp, og noen biter melkesjokolade. De fire store får som regel bestemme noe selv, for rundt en femtilapp hver.

Guttene mine får lørdagsgodt. De får oftest velge selv, de pleier å begrense mengden fint på egenhånd.

Frøkna i hus får ikke godteri enda. Når hun blir eldre og skal få godteri tenker jeg at hun vil få litt. En mengde jeg bestemmer, men at hun kan velge selv hva hun vil ha. Vi kommer til å ha lørdagsgodt og unngå godteri i ukedager.

Ja, sjeldent hun er med selv men kan ønske seg noe spesielt feks.
Når jeg bestemmer finner vi noe i skuffen. Blir alltid massE rester. Mannen er en godtegris:p jeg liker annet enn de andre, og spiser opp mitt:p

Vi spiser på fredager :) I går ville de ha en krone-is og litt potetgull. Da ble det ikke godis. Men ellers så kjøper jeg ofte for 30 kr til hver tenker :)

De får bestemme selv, men velger alltid Cheese Doodles :happy:

Nei, han er bare (nesten) 3 år, og har ingen interesse for godis, så han får ikke det. :)
Etterhvert blir det nok litt på lørdager, ikke fri mengde. :)

Her hos oss har vi lørdagsgodt. Kun på lørdager de får godteri. Mulig de får en tyggispakke midt i uka om de er med på butikken.

De gleder seg til lørdag fordi det er godteri dag. Men om de er på besøk hos venner eller besteforeldre midt i uka som har godteri så får de spise. Men vi kjøper kun inn til lørdag

Vi har det når vi husker det [emoji85]

Så ikke veldig rutine på det [emoji23]
Har alltid potetskruer i hus, i fall omgangssyken dukker opp, og gir det hvis hun er syk. Ellers varierer lørdagsgodt fra en kjærlighet til Kinderegg.

Treåringen får ikke lørdagsgodt eller godteri ellers heller. Men det hender (sånn 2-3 ganger i måneden) at hun får én Jelly bean eller én rute sjokolade. Så det er svært små mengder det er snakk om :)

Skal hun kose seg med noe går det i rosiner, epler, druer, annen frukt, smoothier, yoghurt, biola.

Hun drikker bare vann, men hun kaller farris for brus (det er også den eneste brusen hun får). Og å få farris er veldig stas :D

Vi voksne kan godt spise litt potetgull/sjokolade på fredagskvelden og/eller lørdagskvelden. Men det er jo sånn to timer etter at treåringen har lagt seg.

Om sommeren når det er varmt går vi av og til og kjøper vanlig is ute :) men jeg lager også is basert på smoothie eller yoghurt. Hun synes det er like stas så da ser jeg ikke poenget med å ha annen is enn det i fryseren hjemme.

Når hun er hos besteforeldrene (der er hun veldig sjeldent, fordi de bor langt unna og ikke stiller mye opp), får hun ostepop og sjokoladepudding og mye annet :) det synes vi er helt Ok. Hun har fått sjokoladepudding en gang hjemme også.

Vi er ikke så prinsippfaste på det, men ser bare ikke poenget med å tylle i ungen sukker og estoffer når frukt osv. er minst like stas.

Synes NESTEN det er like unaturlig og unødvendig å gi et barn på 2-3 år godteri som det er å gi det kaffe eller alkohol (og det hadde vi aldri gitt henne altså).

Skjønner at situasjonen stiller seg annerledes når man har større barn altså...

Og vi tenker at når treåringen begynner på barneskolen blir det vel litt mer forventet (fra henne) med godteri. Vi får ta det når det kommer. Vi har ikke noe problem med å si nei. Men vil ikke at hun skal føle at hun skiller seg ut fra de andre. Så blir vel et slags kompromiss :) lørdagsgodteri blir det nok om de andre får det

Back
Topp