Lørdagsgodt

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Hvor gamle var ungene da de fikk dette fast? Hva fikk de?
Var det deres idé eller ba de om det selv?

Hvor gamle var ungene da de fikk dette fast? Hva fikk de?
Var det deres idé eller ba de om det selv?
Eldste var vel ca 2-3 år og nest eldste var vel rundt 2, og til junior har jeg tenkt å drøye lengst mulig. Han kan få smake litt innimellom, men ingenting fast. (ikke godteri, men kjeks, kake, gele, vaniljesaus osv)

De er 4,5 år og 2,5 år gamle og får hver sin eske(sånn liten rund) med smarties og en eske med gomp.

Eldste ble introdusert for lørdagsgodt av litt eldre søskenbarn for ca 1 år siden.

Husker ikke hvor gammel eldste var, men mellomste begynte å få en slig fruktpose som lørdagsgodt når hun var rundt et år siden hun ville ha godtet til storebror

Eldste er ti, og får fortsatt ikke lørdagsgodt fast. Ikke fordi vi har bestemt det, men fordi helgene våre er så forskjellige. Noen ganger blir det en is I sola, en sjokolade på fjelltur eller en bøtte popcorn på kino, andre ganger ingenting. Hun får ofte lørdagsgodt hvis hun er sammen med barn som er vant til det, men det snopet kan bli liggende I ukesvis.

Hu er 8,5 og har ikke fast lørdagsgodt. Ikke fordi hu ikke får, men fordi hu ikke er så opptatt av det og vi glemmer det...

Her har lørdagsgodt blitt rutine det siste året omtrent, hun blir 4 nå. Oftest noen biter sjokolade fra smågodthylla, en liten melkesjokolade eller stratos eller et kinderegg. Bare etter middag på lørdag, rester pakkes vekk til neste lørdag. Hender det blir en is eller noe annet godt et par ganger i uka sånn utenom da.

Ho mor er like glad i snop som barna, då hver lørdag kl.18.00 setter vi frem en Skål med snop som er på felles! Barna har aldri hatt eget snop. 5 og 7 år gamle snart

2 1/2 ca. Men det er ikke fast, husker det ikke hver lørdag :p

Da eldste var 4 år kom hun hjem fra barnehagen og kunne fortelle meg at ALLE barn i hele verden fikk lørdagsgodt HVER lørdag, og det skulle være ekte snop, ikke rosiner)frukt osv:eek::D Så etter det har de fått ;) da var yngste jenten 2,5 år.

Hun er 6, og ærlig talt er det ikke hver lørdag hun får snop. Ofte får hun ikke noe eget heller, men det står på bordet til alle. Nok godterier blir det uansett...

Eldste er 6,5 og har fremdeles ikke fast lørdagsgodt.
Rundt samme alder her å de spør ikke fast etter det her heller.
De kommer på det oftere en før. Spesiellt popkorn evt det som er i skapet.
Men sjelden vi kjører ut for å handle det.
Jeg har aldrig gitt dem det uten at de har spurt.

Hun er 6, og ærlig talt er det ikke hver lørdag hun får snop. Ofte får hun ikke noe eget heller, men det står på bordet til alle. Nok godterier blir det uansett...
Samme her med mine som er 3 og 5.

Da eldste var 4 år kom hun hjem fra barnehagen og kunne fortelle meg at ALLE barn i hele verden fikk lørdagsgodt HVER lørdag, og det skulle være ekte snop, ikke rosiner)frukt osv:eek::D Så etter det har de fått ;) da var yngste jenten 2,5 år.

Haha, såpass, ja. :P Da måtte hun jo bare få. Kunne jo ikke være den eneste i verden som ikke fikk lørdagssnop. ;)

Eldste er 4 år, og har akkurat blitt fortalt av bestemoren sin at Lørdag er godteridag. Til nå har vi kost oss med noe godt når det har passet (filmkveld, bursdag, besøk sov.). Så da har der ikke blitt godteri så ofte. Men nå må vi vel til... Hadde egentlig ikke lyst at han skulle forbinde lørdag med godteri, for da MÅ man liksom ha det. Bare fordi det er lørdag, og kanskje man ikke egentlig har lyst på en gang :p

Back
Topp