Lørdag skal vi..

bergfrue

Forumet er livet
VIP
endelig hente vognen!! Grøss og gru! Jeg gleder meg så mye til å få vognen i hus, men jeg gruer meg også pga det helsikes tollstyret. Jeg er såå pysete i utgangspunktet, og sitter omtrent og holder meg for øynene når vi kjører over grenseovergangen selvom vi ikke har smuglet [:D] Snakk om latterlig reaksjon, men!

Hehehehe.. [:D] Vi skal også hente vogna vår i sverige til lørdag, håper vi ikke blir stoppa i tollen [;)]

Uff, vi skal også hente vår snart [8|] Må få høre fra dere hvordan d gikk

Men var det ikke for 6000 pr person en kunne ta med da? Så om dere er to voksne, blir det 12000?
Mener jeg leste det i en annen tråd her på forumet...

Ja det stemmer det, men det er bare hvis man har vært ute av landet i mer enn 24 timer.. Hvis man har vært ute av landet under 24 timer gjelder bare 3000,- pr person.. Jeg skjønner ikke helt hvordan de skal vite om vi har vært i utlandet lengre enn 24 timer da, men de har vel kanskje noe overvåking på grensa. Hvem vet... [&:]

Vi hentet vår vogn i Sverige på tirsdag.
Gikk fint det, ble ikke stoppet ihvertfall. (Grenseovergangen Charlottenberg)

Suuuuper, duuuuper fornøyd med utseendet ihvertfall!
(City Cross- Dark Beige)

Kjæresten meldte seg fort frivillig til å trille vogna inn i huset, han koste seg (gikk å smilte!)
Så han gleder seg til å ha en baby oppi der enda, så han har en grunn til å gå å trille [:D]

Og så måtte han jo plukke og finne ut av alle innstillinger, sammenlegging osv...

Nesten mere ivrig enn meg! Hehe... ;-)

ORIGINAL: bambina85

Ja det stemmer det, men det er bare hvis man har vært ute av landet i mer enn 24 timer.. Hvis man har vært ute av landet under 24 timer gjelder bare 3000,- pr person.. Jeg skjønner ikke helt hvordan de skal vite om vi har vært i utlandet lengre enn 24 timer da, men de har vel kanskje noe overvåking på grensa. Hvem vet... [&:]

Åja, var det sånn det var ja. Men er de virkelig så strenge på det? Sånn sett så har vi jo egentlig ikke lov til å ta med hele kvota heller, for vi har ikke vært ute av landet i 24t. Men de aller fleste som handler i Sverige er der jo bare noen timer, og det er tollvesenet klar over og likevel blir vi ikke stoppet. Men klart, blir en jo stoppet, så er det jo ikke noe særlig da, men håper det går bra [:D]

ORIGINAL: Piplup

ORIGINAL: bambina85

Åja, var det sånn det var ja. Men er de virkelig så strenge på det? Sånn sett så har vi jo egentlig ikke lov til å ta med hele kvota heller, for vi har ikke vært ute av landet i 24t. Men de aller fleste som handler i Sverige er der jo bare noen timer, og det er tollvesenet klar over og likevel blir vi ikke stoppet. Men klart, blir en jo stoppet, så er det jo ikke noe særlig da, men håper det går bra [:D]

Huff ja. Vi får krysse fingrene for at man ikke blir stoppet:)

blir kjekt å hente vogna da[:D]

Skal hente vår en av de nærmeste ukene vi og.
Mannen skal til Gøteborg imorgen med jobben (kjører lastebil) Så lurer på om han ikke skal kjøre innom Strømstad for å hente den[:)]

Back
Topp