løpesko!

LilleLavendel

Forumet er livet
Dere løpedamer, hvilke løpesko anbefaler dere? Løper stort sett terreng, noe asfalt. Skriv gjerne hva slags fot du har, smal, bred, platt, høy osv:-)

Vet ikke om jeg skal anbefale den siden jeg ikke har prøvd så mange sko og ikke akkurat er noen Grete Waitz, men jeg har nike free run, og det er det nærmeste man kommer å løpe barfot. Den er sykt god å løpe i da.

er det de som har litt snodig såle? ser litt ut som tenner ellerno? hehe. og så er det veldig myke og tynne over? nesten gjennomsiktige liksom?

Hva mener du med terreng? er det bare grus eller er det stier?
Jeg har vært utrolig fornøyd med mine Salomon XT wings. De er utrolig stabil og har god demping. (overpronasjonssko). En god normalpronasjonssko er feks Adidas response trail. er overraskende bra til hvor billig den er. Så har man også Nike pegasus trail (er blitt best i test tidligere..)
bare spør mer om du lurer :)

Ville forresten aldri aldri brukt en nike free sko til terrengløping! den er ikke lagd for det og er maks lite stabil for slikt underlag!!

oi, så bra svar! jeg løper stort sett på stier og i skog, ikke grus, men noe asfalt innimellom. har forsåvidt ok sko til asfaltløping, men ikke til stier og skog! jeg har høy vrist, men er vel litt plattfot (?) tror jeg? er litt usikker. hehe. men trenger nok god demping pga stadig tilbakevendende beinhinnebetennelse ved trening/overtrening! kan du anbefale den salomonskoen til meg da? eller den til adidas?:)
topp med så godt svar! tusen takk!

Asics gel!
Dødsgode, de beste skoene jeg noen gang har løpt i.
Og du kan få gode sko billige, de er ofte på tilbud til under 1000 lappen.

Bonia skrev:
Asics gel!
Dødsgode, de beste skoene jeg noen gang har løpt i.
Og du kan få gode sko billige, de er ofte på tilbud til under 1000 lappen.

topp! hva måtte du gi for dem? hva slags fot har du? og løper du i skogen?:)

happymeg skrev:
Jeg har vært utrolig fornøyd med mine Salomon XT wings. De er utrolig stabil og har god demping. (overpronasjonssko). En god normalpronasjonssko er feks Adidas response trail. er overraskende bra til hvor billig den er. Så har man også Nike pegasus trail (er blitt best i test tidligere..)

Ville forresten aldri aldri brukt en nike free sko til terrengløping! den er ikke lagd for det og er maks lite stabil for slikt underlag!!

Nei den er jeg enig i... så ikke den terrengbiten før nå.

Tøsa skrev:
happymeg skrev:

Nei den er jeg enig i... så ikke den terrengbiten før nå.

:)

LilleLavendel skrev:
oi, så bra svar! jeg løper stort sett på stier og i skog, ikke grus, men noe asfalt innimellom. har forsåvidt ok sko til asfaltløping, men ikke til stier og skog! jeg har høy vrist, men er vel litt plattfot (?) tror jeg? er litt usikker. hehe. men trenger nok god demping pga stadig tilbakevendende beinhinnebetennelse ved trening/overtrening! kan du anbefale den salomonskoen til meg da? eller den til adidas?:)
topp med så godt svar! tusen takk!

Som oftest, er det de med høy rist som trenger en sko med normal/underpronasjon og lav rist plattfot overpronasjon.. men ingen regel uten unntak ;) Et godt tips om du er usikker, er å ta med dine gamle løpesko til butkken når du skal handle løpesko, så kan selgeren hjelpe deg :) ser godt under sålen på skoen hvordan du løper.
vanskelig å si om du burde ha adidas eller salomon skoen uten å ha sett føttene dine :) men gode sko begge to, på hver sine måter ;) du får prøve forskjellige ;)  Den pegasus skoen er topp også, terreng versjonen av nikes bestselgende sko gjennom 26 år :)

Om du bor i Trondheim kan du komme å handle hos meg :D

happymeg!: haha, såpass, da har jeg visst ikke helt oversikt over egne føtter! skal prøve å forklare:

jeg har relativt smal fot, og str 39.
jeg har høy rist
jeg får vondt i den sena eller muskelen (eller hva det er) som går fra tåballen på storetåa og bak til der hælen begynner, altså der hvor foten buer oppover under foten liksom, når jeg har gått lenge eller løpt/trent zumba, step, total osv. derfor har jeg tenkt at jeg er plattfot egentlig, pga smertene der.

skal sjekke ut pegasus! og ville gjerne ha handlet hos deg, men trheim blir gjerne litt langt når man bor på sør-østlandet;D

fikk nettopp anbefalt asics gel landreth av min søster som løper som en gal! kanskej jeg må sjekke dem ut også? du happymeg, er de gode i terreng, tror du?:) og til meg.

LilleLavendel skrev:
fikk nettopp anbefalt asics gel landreth av min søster som løper som en gal! kanskej jeg må sjekke dem ut også? du happymeg, er de gode i terreng, tror du?:) og til meg.

De er gode i terreng, grus og asfalt :) Synest de er de beste skoene når man gjerne skal løpe alle de forskjellige plassene i en tur.

Bonia skrev:
LilleLavendel skrev:

De er gode i terreng, grus og asfalt :) Synest de er de beste skoene når man gjerne skal løpe alle de forskjellige plassene i en tur.

er det de landreth du også har? jeg løper aller mest skog altså, veldig lite asfalt, men må sjekke dem ut!:) hvor kjøpte du dine?

dette er nok et teit spm, men pronasjon, hva er det egentlig?:)
løpslabbet ja..den som bare bodde i oslo ellerno!:) takk for tips iallefall, må vel ta turen til tigerstaden en dag:)

happymeg:
er det disse du har?
http://www.xxl.no/sko/damesko/joggesko/xt-wings-2-gtx-w-1069194

de var jo kjempefine! kan jo brukes som goretex-sko på fotturer i skogen også de vel? de er stødige på ulendt terreng? og er de for smal eller bred fot? og store el små i str?

sjekka ut de to andre også. adidasen var jo kjempebillig hos xxl! og nike'n var jo fin! hm...får vel gå i butikk for å prøve kanskje..fillern. ville gjerne bare bestilt NÅ! hehe. når jeg endelig er igang med denne løpingen!

Back
Topp