Løpe etter fugler

Stopper det og gjentar at de blir redde. Vi sitter mye sammen på huk og heller snakker til de, det syns min 3-åring er kjekt nok :)

Skal prøve å fokusere på at de er mindre enn ham neste gang, han skjønner størrelser ganske godt så det er sikkert et lurt fokus :)
Det funker ganske greit hos oss, var ihvertfall ingen av våre 1-2åringer som jagde i barnehagen.
Et av barna jeg hadde på småbarnsavdeling er 5år nå og kan gå bort til andre barn og fortelle dem at de ikke må løpe etter fuglene, for de blir redde :):Heartred

Men gutten din har bare gjort det en gang, han er relativt stor til at dette er første gangen. Det går seg nok til.
Jeg syns det er fint du reagerte. Barn jeg har ansvar får ikke lov, selv om andre gjør det, så får ikke de.
Vi skal være snille med andre, spesielt de som er mindre enn en selv :)

Tenker folk ville reagert annerledes hvis barnet ertet en hund, men det er det samme, det handler om respekt for dyret.
Det er ingen som forventer at en snart 2åring aldri vil erte en fugl eller hund, men jeg blir glad når jeg ser foreldre som tar tak i det.

Det å være mindre enn kan de fleste forstå. Hvis han har god språkforståelse så kan du jo snakke om hvis de store barna hadde jaget han så ville jo han blitt redd også, sånn er det for fuglene :)

Det funker ganske greit hos oss, var ihvertfall ingen av våre 1-2åringer som jagde i barnehagen.
Et av barna jeg hadde på småbarnsavdeling er 5år nå og kan gå bort til andre barn og fortelle dem at de ikke må løpe etter fuglene, for de blir redde :):Heartred

Men gutten din har bare gjort det en gang, han er relativt stor til at dette er første gangen. Det går seg nok til.
Jeg syns det er fint du reagerte. Barn jeg har ansvar får ikke lov, selv om andre gjør det, så får ikke de.
Vi skal være snille med andre, spesielt de som er mindre enn en selv :)

Tenker folk ville reagert annerledes hvis barnet ertet en hund, men det er det samme, det handler om respekt for dyret.
Det er ingen som forventer at en snart 2åring aldri vil erte en fugl eller hund, men jeg blir glad når jeg ser foreldre som tar tak i det.

Det å være mindre enn kan de fleste forstå. Hvis han har god språkforståelse så kan du jo snakke om hvis de store barna hadde jaget han så ville jo han blitt redd også, sånn er det for fuglene :)
Han har grei språkforståelse, så jeg kan prøve, men han er ganske konkret så jeg er usikker på om han kan tenke seg at andre jager han. Han elsker det om storebror eller andre vi kjenner løper etter ham, så jeg tror det blir for svevende for ham å tenke at han blir redd av noe sånt. Men å være snill mot de som er mindre har vi snakket om før, blant annet skal vi passe på dyr i nabolaget, de små maurene i hagen og babyer vi kjenner, så det tror jeg han vil forstå :)

En selvfølge at ungene ikke får løpe etter dyr. Man skal ha respekt for dyrene også.

Back
Topp