Løpe etter fugler

Apekatter

Elsker forumet
jager deres barn fugler? Min straks toåring har nettopp begynt, og jeg syns det er litt trist for fuglene som blir redde men er litt usikker på om dette er noe jeg bør ta tak i :p han elsker det, og fuglene virker ikke spesielt påvirket (de flyr sin vei, men ofte ikke særlig langt). Eldstemann gjorde ikke dette.

vet ikke hvordan jeg hadde reagert jeg altså. Men hadde nok stoppa ungen og prøvd å forklare hvorfor :)

Jeg har fugler hjemme,så her blir det strengt forbudt. :-) Tenker også at i fugleflokkene med duer og måser kan det faktisk være individer som ikke er helt friske, og som dermed ikke klarer flykte. Tror jeg hadde prøvd å vekke begeistring for fuglene på annen måte, peke de ut,snakke om dem osv og samtidig si at det ikke er lov å skremme fuglene.

Mine unger får ikke skremme fugler og dyr med vilje nei. Det har helst vært måser eldste vil jage, og de har god hukommelse. Plager du dem så plager de deg.

Synes det er en selvfølge at man forklarer barna sine at man skal være snill med de vi deler jordkloden med.... :)

Hehe, joda, men han vil «leke» med fuglene og skjønner ikke at de blir redde og at det er derfor de flyr. Han prøvde for første gang i dag, så mulig det synker inn etterhvert :)

Min kommer ikke til å få lov til det. Synes det er en uting fordi det forstyrrer og skremmer fuglene, men jeg skjønner jo hvorfor det er gøy. Men, ikke alt som er gøy er lov :)

Mine unger får ikke skremme fugler og dyr med vilje nei. Det har helst vært måser eldste vil jage, og de har god hukommelse. Plager du dem så plager de deg.
Han vil nok ikke skremme dem, sier han vil leke med fuglene, men fuglene er nok ikke enige :p her var det duer, han har aldri prøvd på de andre fuglene her, men så så han noen andre gjøre det og ble helt frelst.

Min kommer ikke til å få lov til det. Synes det er en uting fordi det forstyrrer og skremmer fuglene, men jeg skjønner jo hvorfor det er gøy. Men, ikke alt som er gøy er lov :)
Får se om det skjer igjen :p jeg sa til ham at fuglene ble redde, men han vil så gjerne leke med dem. Til slutt gikk vi et annet sted fordi han ga deg aldri :p

Jeg har fugler hjemme,så her blir det strengt forbudt. :) Tenker også at i fugleflokkene med duer og måser kan det faktisk være individer som ikke er helt friske, og som dermed ikke klarer flykte. Tror jeg hadde prøvd å vekke begeistring for fuglene på annen måte, peke de ut,snakke om dem osv og samtidig si at det ikke er lov å skremme fuglene.
Ja, det er sant, det har jeg ikke tenkt på! Prøvde å forklare ham at de flyr fordi de er redde for ham, men det sank virkelig ikke inn. Til slutt dro vi, men jeg følte liksom at jeg overreagerte (har jo sett andre barn løpe etter fugler, men aldri lagt spesielt merke til det). Han er veldig interessert i fugler til vanlig, kan navnet på flere og elsker dyr, så jeg vet ikke helt hvorfor duer plutselig var helt annerledes i dag. Han så en annen gutt løpe etter fuglene, også satte han etter.

Får se om det skjer igjen :p jeg sa til ham at fuglene ble redde, men han vil så gjerne leke med dem. Til slutt gikk vi et annet sted fordi han ga deg aldri :p

Jeg må vise min fysisk hvordan ting skl være så han forstår, uansett hva det gjelder. Altså jeg og han sammen må gå sakte bort til fuglene, og jeg må holde igjen hvis han løper. Han prøvde såvidt litt for en uke siden fordi han så et annet barn gjøre det. Men så var det veldig lett å heller avlede selv om jeg prøvde å vise at vi må gå rolig bort til fuglene, si sikkert veldig lurt ut :hilarious: men han er 16mnd, blitt litt lettere når han forstår mer også.
Men ja, det er jo alltid en utfordring å få barna til å forstå at de ikke får gjøre nødvendigvis alt de ser andre barn gjøre.

Jeg lar ikke ungene i barnehagen løpe etter fugler.
Vi prater om hvordan de er mindre enn barna og at de er redde :)

Ja, det gjorde jeg også, men han ville virkelig ikke slutte. Til slutt tok jeg ham med meg og gikk, men følte hele veien at jeg overreagerte.

Synes ikke du overreagerer. Jeg savner oftere litt handlingskraft fra foreldre, neon som tør å vise barna hva de mener i stedet for å late som de ikke ser når de er på lekeplassen osv. :)

Jeg må vise min fysisk hvordan ting skl være så han forstår, uansett hva det gjelder. Altså jeg og han sammen må gå sakte bort til fuglene, og jeg må holde igjen hvis han løper. Han prøvde såvidt litt for en uke siden fordi han så et annet barn gjøre det. Men så var det veldig lett å heller avlede selv om jeg prøvde å vise at vi må gå rolig bort til fuglene, si sikkert veldig lurt ut :hilarious: men han er 16mnd, blitt litt lettere når han forstår mer også.
Men ja, det er jo alltid en utfordring å få barna til å forstå at de ikke får gjøre nødvendigvis alt de ser andre barn gjøre.
Skal prøve mer om det skjer igjen, kjedelig å måtte gå hver gang det er duer i nærheten :p

Jeg lar ikke ungene i barnehagen løpe etter fugler.
Vi prater om hvordan de er mindre enn barna og at de er redde :)
Skal prøve å fokusere på at de er mindre enn ham neste gang, han skjønner størrelser ganske godt så det er sikkert et lurt fokus :)

Hadde en barndomsvenninne som måtte gå i sele fordi hun ikke lot fuglene være i fred, frem til hun skjønte det.

Hadde en barndomsvenninne som måtte gå i sele fordi hun ikke lot fuglene være i fred, frem til hun skjønte det.
Haha, her har det bare skjedd én gang så langt! Heldigvis! Han er snart to år, og skjønner stort sett hva jeg sier, sjelden han går så langt i å motsette seg også, så jeg håper det løser seg lettere neste gang! Skal vurdere sele, men da tror jeg heller jeg spenner ham fast i vogn :p

Han vil nok ikke skremme dem, sier han vil leke med fuglene, men fuglene er nok ikke enige :p her var det duer, han har aldri prøvd på de andre fuglene her, men så så han noen andre gjøre det og ble helt frelst.

Ja ungene skjønner jo ikke at det er dumt å jage dem, så det må man bare jobbe med å lære dem. Min eldste på 7 år begynner å forstå det nå heldigvis, og yngste har ikke fått sjansen enda ^^

Back
Topp