Lønnstilskudd fra nav?

Agnete

Forumet er livet
Jeg er på vei i en stor fart mot uføre, jeg har kjempet enormt i mot gjennom mange år og håpet er ikke helt borte enda. Jeg håper jeg snart klarer å stå i jobb og være en arbeidstaker som man vil ha og ikke bare en byrde..
Saksbehandler nevnte at kanskje lønnstilskudd var noe for meg, litt for å lette byrden hos arbeidsgiver. Det høres jo veldig flott ut og kanskje ville lettet litt på følelsen av den byrden jeg er. Har noen fått dette? Og fungerer det? :)

Jeg fikk lønnstilskudd, men for 3 måneder mener jeg å huske.
Hadde hvert utenfor arbeidslivet i en del år pga skader etter en ulykke og fikk utplassering på arbeidsplassen gjennom tiltak for å teste ut kroppen. Etter ca 4 mnd med praksis fikk bedriften dette tilbudet, mot 100% fast ansettelse etter dette. Jobber der enda

Hvis du får varig lønnstilskudd betyr det at du er ansatt 100%, men ikke trenger å jobbe tilsvarende 100%. Arbeidsgiver får da et lønnstilskudd på inntil 67% av lønnen din for å kompensere for redusert arbeidskapasitet (75% første året). Det er opp til arbeidsgiver å godta denne løsningen.

https://www.nav.no/varig-lonnstilskudd

vet om flere som har dette tilbudet og veldig fornøyd med det, men det krever at du har en arbeidsgiver som er villig til og god på tilrettelegging.

Back
Topp